به گزارش ایرنا در نشست علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد لایحه 2 فوریتی کنترل بهای خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر بررسی و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: شهردای در حال آماده کردن فیش های عوارض سال 96 است که با هماهنگی اعضای شورای اسلامی مشهد قرار بود این عوارض نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.
بتول گندمی افزود: شورای چهارم مصوبه ای داشت که به شهرداری اجازه داده می شد بر اساس ارزش هر منطقه، بهای خدمات آتش نشانی در سال جاری را پنج برابر افزایش دهد.
وی اظهار کرد: برای کنترل افزایش قیمت، لایحه 2 فوریتی به شورا ارائه شد تا با جلوگیری از اجرای مصوبه مزبور، کاهش قیمت در فیش های سال جاری اعمال شود.
وی گفت: طبق لایحه 2 فوریتی به منظور کمک به شهروندان، شهرداری موظف است از زمان ابلاغ این مصوبه بهای خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در سال جاری را با حداکثر 9 درصد افزایش (براساس آخرین نرخ تورم سالانه بانک مرکزی) نسبت به محاسبات سال 1395 از مودیان دریافت کند.
امیر شهلا عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: هنوز جوهر رای این مصوبه خشک نشده، برخی رسانه ها 'افزایش بهای خدمات آتش‌ نشانی در شورای شهر مشهد' را تیتر کرده اند و این در حالی است که ما به کاهش عوارض آتش نشانی رای دادیم و افزایش پنج برابری براساس مصوبه شورای چهارم را به نفع شهروندان کاهش دادیم.
اصلاح بودجه سال 96 سازمانهای مدیریت پسماند شهرداری، فردوس ها، میادین میوه و تره بار، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، نمایشگاه بین المللی مشهد، سازمان زمین و مسکن، سازمان فرهنگی اجتماعی، شرکتهای بهره برداری، قطارشهری و موسسه فرهنگی شهرآرا از دیگر مصوبات نشست علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.