به گزارش ایرنا سیدامیرحسین قاضی زاده شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد المهدی در محله فلسطین مشهد افزود: مردم باید از مسئولیتی که به عنوان امانت به مسئولان سپرده اند با نظارت خود، حفاظت کنند.
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت افراد را فقط از نظر فساد عینی بررسی می کند، گفت: اگر امر به معروف در جامعه احیا شود این موضوع باعث بقا، رشد و اعتلای انقلاب اسلامی خواهد شد .
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم انقلاب کرده، در انتخابات مشارکت داشته و گمان می کنند که کار تمام شده است اما این مردم هستند که باید همچنان بر مسئولان نظارت داشته و امور را اصلاح کنند و به ناکارآمدان رای مجدد ندهند.
وی در بخش دیگری گفت: براساس گزارش های جهانی و اعتراف دشمنانمان هم اکنون شاخص ها و وضعیت اقتصادی کشور درمقایسه با زمان شاه بسیار بهتر است لذا چیزی که امروز مردم را آزار می دهد این است که از این نظام با وجود آرمانهایش، توقع چنین وضعیتی را ندارند.

*فساد، مساله اصلی کشور
نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: مساله ای که امروز باید در جامعه اسلامی پیگیری و ریشه کن شود فساد و تبعیض است. تبعیض می تواند غیرقانونی باشد و البته می تواند در قالبهای قانونی هم بروز کند و یا برای برخی افراد به گونه ای نمود یابد که خود را نسبت به برخی امتیازات محق بدانند .
قاضی زاده گفت: نظام آموزشی به نخبگان ما قدرت بخشیده است و از این رو آنان امتیازاتی برای خود قائل می شوند. برخی در سایه جنگ و جهاد و برخی به واسطه پدیده تاریخی آقازادگی مانند 'عبدالله بن زبیر' امتیازاتی را از سفره انقلاب برای خود مطالبه می کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بسیاری از این ضعف ها به علت ضعف در اعتقاد و عمل ما است. نیازمند اصلاح چهارچوبهای فکری و توحید افعالی خود هستیم و نماد اجتماعی این اصلاح نیز مبارزه با فساد در جامعه است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.