دکتر محسن صاحبان ملکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و برگ زرین خدمات دولت تدبیر و امید موجب افزایش رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح دغدغه مهم ماندگاری پزشکان متخصص در این منطقه کاهش یافته و شاهد افزایش ماندگاری آنان و ارائه خدمات هر چه بهتر آنان هستیم.
وی با اشاره به نقش کلیدی کادر پزشکی، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی در استمرار طرح تحول نظام سلامت ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم ، رضایت مندی بیماران و مراجعین به مراکز درمانی بیش از پیش افزایش یابد.
صاحبان ملکی گفت: از مجموع 44 متخصص و فوق تخصص در 17 رشته تخصصی در بیمارستان بهلول گناباد 16 متخصص از آذر ماه جاری تاکنون به جمع متخصصین این بیمارستان پیوسته اند.
وی افزود: از مجموع 40 میلیارد ریال گردش مالی ماهیانه این بیمارستان در بخشهای مختلف حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط مردم، حدود 500 میلیون ریال شامل تخفیف و بقیه توسط دولت و بیمه ها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای افتتاح بیمارستان علامه بهلول گناباد طی 9 ماه گذشته در مجموع 15 هزار و 92 بیمار در این بیمارستان بستری شده اند که یک هزار و 343 نفر در بخشهای ویژه مانند آی.سی.یو، سی.سی.یو و ان.آی.سی.یو از خدمات خاص برخوردار شدند.
وی گفت: همچنین 156 هزار و 860 بیمار در کلینیک های این بیمارستان به صورت سرپایی درمان شده، 78 هزار و 254 بیمار از خدمات آزمایشگاهی و پنج هزار و 76 بیمار دیالیزی از خدمات درمانی و همودیالیزی استفاده کرده اند.
رئیس بیمارستان بهلول گناباد افزود: پنج هزار و 276 عمل جراحی در 9 ماه فعالیت این بیمارستان انجام شده که بسیاری از اعمال جراحی مغز و نخاع و از جمله جراحی کامل مفصل زانو برای نخستین بار در این بیمارستان انجام شده که برای هر یک از جراحی های مفصل تا 100 میلیون ریال یارانه دولتی پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و 897 نوزاد در 9 ماه گذشته در این بیمارستان به دنیا آمدند که یک هزار و 126 زایمان طبیعی و به صورت رایگان در اجرای طرح تحول نظام سلامت و 771 عمل سزارین بوده است.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از 120 هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.