دکتر ابوالفضل آفریده روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در بخش درمان 2 وظیفه عمده داریم که شامل مراقبت از بیمه شدگان و پیگیری امور درمانی آنان است.
وی ادامه داد: در بخش درمان مستقیم علاوه بر فعالیت 9 مرکز درمانی و بیمارستان تامین اجتماعی، با یک هزارو 540 مرکز و بیمارستان دولتی و خصوصی برای خدمات رسانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان البرز قرارداد منعقد شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز یادآور شد: هرچند سطح خدمات افزایش یافته اما در دو بخش بیمه ای و درمان مشکلاتی نظیر نداشتن ساختمان مناسب برای خدمات اداری و بیمه ای بیمه شدگان نداریم لیکن توانستیم خواسته ها را پیگیری کنیم و با خرید زمین درشهرک اداری حسن آباد کرج این مشکل در آستانه برطرف شدن است.
آفریده با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز علاوه بر خدمات دهی به جمعیت میلیونی بیمه شدگان استان به بیمه شدگان تهران و سایر استان های کشور خدمات ارائه می کند، گفت: پلی کلنیک شهید بهشتی و حصارک کرج پر کارترین و پرخدمت ترین مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور در سال گذشته شناخته شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز اظهار داشت: با توجه به اهمیت کاری این 2 مرکز ، برای پلی کلینیک شهید بهشتی زمینی در کنار شهرداری مرکزی کرج اختصاص یافته و پلی کلینیک حصارک هم فضایی کاری آن را به 2 برابر افزایش خواهیم داد.
وی به دیگر مراکز درمانی در دست ساخت تامین اجتماعی البرز اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32 تختخوابی هشتگرد مراحل طراحی آن با بودجه مشخص انجام شده لیکن قرار است به 50 تخت برسد ضمن آنکه تخت های آسی سی یو، سی سی یو و ان آی سی یو نیز به فعالیت های این بیمارستان اضافه خواهد شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی البرز اظهار داشت:درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان 35 هزار نفری اشتهارد که جمعیت کارگری آن در حال افزایش است، مشمول ارتقای امکانات و تجهیزات شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه، بخش پزشکی تخصصی و بخش های داخلی و اطفال از خدمات پیش روی این بیمارستان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرزبه وضعیت درمانی شهرستان 150 هزارنفری نظرآباد اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی تا پایان امسال پلی کلینیک تامین اجتماعی در این شهرستان فعال خواهد شد.
وی به وضعیت امکانات و نیروی انسانی مراکزدرمانی موجود تامین اجتماعی البرز اشاره کرد و گفت: در بخش درمان مستقیم یک هزارو 252 نفر نیروی انسانی در 9 بیمارستان و مرکز تامین اجتماعی استان خدمات دهی می کنند که در سال جاری 55 میلیارد تومان بودجه داشتیم که حدود 50 میلیارد تومان دیگر تا آخر امسال هزینه خواهیم کرد.
آفریده ادامه داد: در بخش درمان مستقیم از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 2 میلیون 200 هزار نفر مراجعه کننده و یک میلیون و 390 هزار نسخه دارویی داشته ایم .
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز بیان کرد: همچنین در این مدت زمان 88 هزار مورد خدمات دهی دربخش رادیولوژیِ ، 214 هزار و 835 مورد در آزمایشگاه ، 37هزارو 473 مورد بستری در سه مرکز البرز ، هشتگرد و جراحی محدودشهید حاجی زاده ، 21هزارو 500 عمل جراحی و 5 هزارو 800 زایمان در مراکز بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی البرز انجام شده است.
وی اظهار داشت: اکنون 352 تخت بیمارستانی داریم که ضریب اشغال تخت در استان بسیار بالا است ، در 9 ماه گذشته بیش از 89 درصد بوده که به لحاظ استاندارد 70 درصد ضریب اشغال تخت ایده آل است.
مدیردرمان تامین اجتماعی البرز گفت: هر بیمه شده در استان البرز 2 بار مراجعه کرده و از هر 100 بیمه شده 33 نفر عمل جراحی شده است، در بخش درمان غیر مستقیم سال گذشته 370 میلیارد تومان به طرف های قرارداد پرداخت شد که بیش از 10 میلیون بار مراجعه سرپایی و بستری داشته ایم.
وی افزود: یکهزارو 541 مرکز طرف قرارداد داریم که البته با توجه به جمعیت فراوان مراجعه کنندگان کمبود مراکز درمانی داریم که این موضوع به نابسامانی هدایت مردم به مراکز درمانی بر می گردد.
مدیر درمان تامین اجتماعی البرز تاکید کرد که باید نظام ارجاع بیمار و توزیع بیماران در مراکز درمانی کشور ساماندهی شود زیرا در کشورهای پیشرفته هیچ بیماری به صورت مستقیم به متخصص رجوع نمی کند بلکه این مراکز ارجاع هستند که برای بیماران تعیین تکلیف می کنند.
وی گفت: در بخش مستقیم و غیر مستقیم درمان بیش از 35 درصد مراجعان خارج از استان هستند، بستری های سنگین برای بیماران مراجعه کننده خارج از استان در مراکز درمانی تامین اجتماعی البرز فراوان است.
این مسئول اظهار داشت:پتانسیل استان در بخش درمانی تامین اجتماعی خوب است اما با توجه به یکهزارو 400 تخت که دانشگاه علوم پزشکی البرز فعال شده ما نیز از این تخت ها حمایت کردیم و با همه تخت ها قرارداد داریم و خدمات ارائه می دهیم.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان البرز به خدمات الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: بحث نسخ الکترونیک که ایجاد کردم، جلوی مراجعات زیادی را گرفتیم، تمام بیماران پرونده دارند و ابتدای هر ماه دارو را به صورت کامل از مراکز نزدیک محل سکونت خود دریافت می کنند.
جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی استان البرز حدود 1میلیون و 500 هزار نفر است.
7410/1535خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.