سید جواد حسینی روز سه شنبه در مراسم جشن انقلاب در جمع دانش آموزان شهرستان کلات افزود: معلمان در رکن کانون رشد و پیشرفت قرار دارند و دیوار هیچ جامعه ای از حد معلمان آن مرتفع تر نخواهد شد.
وی اظهار کرد: کانون اصلی توسعه، رشد همه جانبه و برطرف کردن مشکلات جامعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است.
وی گفت: در مسیر انقلاب با مشکلاتی روبرو هستیم و جامعه ما انواع چالشها را تجربه کرده و می کند اما دستاوردها در راستای استقلال کشور بیشمار است که البته کمتر گفته می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: قبل انقلاب از نظر علمی رتبه 52 جهان را داشتیم اما هم اکنون در جایگاه هفدهم ایستاده ایم.
وی اظهار کرد: در زمینه سرعت رشد علم و تولیدات علمی نیز رتبه اول دنیا را داریم و در المپیادهای علمی، انرژی هسته ای، هوا و فضا و نانو در بین 300 کشور دنیا جزو 10 کشور اول هستیم.
وی گفت: همچنین نرخ بی سوادی در سال 57 حدود 47 درصد بود که این نرخ هم اکنون به بیش از 97 درصد رسیده است.
حسینی افزود: نرخ تفاوت تحصیلات در روستا و شهر نیز در ابتدای انقلاب 35 درصد بوده که امروز به کمتر از 12 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: یکهزار و 508 پروژه نیز با هزینه 38 هزار و 571 میلیارد ریال تا پایان دهه فجر امسال بهره برداری می شود که 74 پروژه از این تعداد آموزشی است.
وی گفت: استقلال مسیری است که نظام جمهوری اسلامی با همه مشکلاتی که دارد طی می کند و تنها کشور در خاورمیانه هستیم که هر سال یک انتخابات برگزار می کنیم.
حسینی افزود: انقلاب اسلامی ایران قبل از آنکه انقلاب سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی باشد انقلاب فرهنگی است و از آموزه های قرآن برگرفته شده است.
وی اظهار کرد: در حکومت و نظام اسلامی فرهنگ ابزار ایجاد عدالت است و قدرت سیاسی و نظامی در آخرین مرحله از ابزار استقرار عدالت و حکومت قرار دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.