مجتبی مزروعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: این اشتغال از طریق سرمایه گذاری در بخش های دامپروری، شیلات، زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش آب و خاک استان اظهار کرد: در سالجاری 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا و در بخش ماشین آلات، مکانیزاسیون و بهسازی واحدهای دامداری و مرغداری 800 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.
وی گفت: در بخش ارتقای شاخص ها، برای مرمت قنوات 500 میلیارد ریال تخصیص یافته که نسبت به پارسال 10برابر افزایش دارد و کمک های فنی و اعتباری یارانه تسهیلات به تمام واحدهای صنایع غذایی، گلخانه ها و مجتمع های دامپروری پرداخت می شود.
مزروعی افزود: در سال 85 تا 90 خراسان رضوی بیشترین میزان مهاجرت کشور از روستا به شهر را داشت بطوریکه میانگین کشوری این مهاجرت منفی 6 دهم و میانگین استانی آن منفی 1،13 بوده است در حالی که هم اکنون رشد جمعیت روستایی این استان از منفی 1،13 به مثبت 6 دهم رسیده است.
وی اظهار کرد: در سالهای 90 تا 95 با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، برخورد اداره امور اراضی با تغییر کاربری اراضی، جلوگیری از بورس کاذب زمین و ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف شهرها و برخورد با موسسات مالی که سودهای غیر متعارف پرداخت می کردند، اعتقاد و گرایش مردم به کارهای تولیدی و بازگشت به روستا ها افزایش یافت.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.