به گزارش ایرنا حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در بودجه مذکور یک هزار میلیارد ریال برای حاشیه شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده که نصیب مشهد از این رقم 600 میلیارد ریال است.
وی گفت: بودجه ای 590 میلیارد ریالی نیز در قالب ردیف 180 برای مشهد تعیین شده که 400 میلیارد ریال از آن جدا و برای حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت و عملا ردیف بودجه حاشیه مشهد که در لایحه بودجه 97 حذف شده بود، احیا شد.
نماینده مردم مشهد خاطر نشان کرد: از ردیف 180 بودجه سال 97 نیز 100 میلیارد ریال به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد و 90 میلیارد ریال به روستاهای این شهرستان اختصاص یافت.

* افزایش 20 درصدی گردشگران خارجی مشهد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین گزارشها میزان ورود گردشگران خارجی به مشهد در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد داشته است.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: توسعه گردشگری و ورود زائران به مشهد همپای توسعه زیرساختهای لازم برای گردشگری در این کلانشهر مذهبی روی نداده است و عملا بار ناشی از ورود گردشگران و زائران به این شهر بر دوش ساکنان مشهد است.
وی گفت: به عنوان نماینده مشهد از مردم این شهر بابت پذیرایی از حجم عظیم زائران تشکر می کنم. این پذیرایی بویژه در ایام پرمسافر به گونه ای است که مردم از تشرف به حرم مطهر رضوی خودداری کرده و ترددهای خود به بافت مرکزی را برای راحتی زائران حضرت رضا(ع) کاهش می دهند.
وی خاطرنشان کرد: بار عدم توسعه یافتگی زیرساختها از جمله مصرف آب، تولید و حمل زباله، بهداشت و درمان و برخی دیگر از خدمات بر دوش مردم است و عملا از بودجه مردم مشهد تامین می شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تخریب مسجد تاریخی حوض معجردار مشهد گفت: بافت پیرامون حرم مطهر یک سرمایه ملی است و حق نداریم در این زمینه هر تصمیم محلی و سلیقه ای را اعمال کنیم، آینده ما بستگی به عملکردمان در این منطقه دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان استانی و محلی از قوانین مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص مشهد تبعیت نمی کنند و در مجلس این موضوع را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ام.
پژمانفر اضافه کرد: شخص وزیر راه و معاون وی از سئوال بنده در این خصوص تشکر کرده و گفته اند که با سئوال شما اطلاع پیدا کردیم که مسئولان محلی شما از قانون تمکین نمی کنند.
وی گفت: در تاریخ 25 دی ماه پارسال سئوال بنده از وزیر راه و شهرسازی در خصوص خارج شدن آثار مهم فرهنگی با حکم قضایی از مجموعه اماکن ثبت شده میراث فرهنگی، اعلام وصول شده است.
پژمانفر اظهار داشت: متاسفانه قانونی مصوب سال 1309 وجود دارد که بر اساس آن تنها اماکنی که قدمت آنها به دوران زندیه و پیش از آن برمی گردد به عنوان میراث فرهنگی شناخته می شود و با استناد به این قانون احکام قضایی، برخی اماکن را از شمول میراث فرهنگی خارج کرده است که سرنوشت مسجد حوض معجردار نیز اینگونه رقم خورده است.
وی از عملکرد نامناسب میراث فرهنگی در خصوص 39 اثر ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی در مشهد انتقاد کرد و گفت: آیا حالا که میراث فرهنگی این آثار را مرمت نکرده و از آنان نگهداری نکرده است باید اجازه تخریب این اماکن را بدهیم؟ به فرض که خدشه ای بر حکم دادگاه برای خارج کردن مسجد حوض معجردار وارد نباشد آیا باز هم شهرداری مجاز به تخریب بلافاصله این مکان بود؟
پژمانفر افزود: در خصوص تخریب مسجد حوض معجردار نامه ای به وزیر دادگستری و دادستان کل کشور ارسال شده و نمایندگان در حال پیگیری این موضوع هستند.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان مالیاتی گفت: نظام مدیریت مالیات برای حمایت از تولید کننده واقعی و بستن راه سوء استفاده است اما رویکرد کنونی به مالیات تنها برای تامین هزینه های دولت است. به اداره کل مالیات ابلاغ می شود باید در این سال این مقدار مالیات اخذ شود و در نتیجه می بینیم برخی دریافت های مالیاتی به صورت غیرقانونی صورت می گیرد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به معافیت مالیاتی کتابفروشی ها اشاره و بیان کرد: متاسفانه در مشهد شاهدیم به بهانه های مختلف از این واحدهای صنفی مالیات گرفته می شود که در مجموع شرائط طوری شده است که هم اکنون شاهد کاهش تعداد کتابفروشی های سطح شهر مشهد نسبت به 20 سال گذشته هستیم.
پژمانفر در خصوص پیگیری مشکلات پرستاران نیز گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حدود یک دهه است که به تصویب مجلس رسیده اما به دلایلی مانند کمبود اعتبارات هنوز عملیاتی نشده و اگر این قانون اجرا شود، بسیاری از مشکلات پرستاران حل می شود.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این در حالی است که با همین کمبود اعتبارات با اجرای طرح تحول نظام سلامت دریافتی پزشکان رشد قابل ملاحظه ای یافت اما حقوق دیگر کارکنان بیمارستان مانند پرستاران، کارکنان علوم آزمایشگاهی و متخصصان هوشبری رشد اندکی داشته است.
پژمانفر در خصوص وضعیت موسسات مالی و مشکلات مردم نیز گفت: ابتدا باید مشخص شود مقصر این مشکلات چه کسانی هستند و در این میان مردم و بانک مرکزی و دستگاههای نظارتی هر کدام چقدر مقصر بوده اند تا هر یک متناسب با تقصیرشان مجازات شوند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.