میزان 4 هکتار از اراضی در ضلع جنوبی فرودگاه نوشهر قرار دارد و طبق اسناد موجود این چهار هکتار زمین به 32قطعه تفکیک شده و 19 نفر مالک آنها هستند که هر گونه ساخت و ساز در این منطقه از آنان سلب شده بود.
بررسی های نشان داد زمانی برای این دسته از مالکان اراضی چنین مشکلی پیش آمد که در ماه های پایانی سال 93
سامانه DVOR با هدف افزایش ایمنی پروازها و جلوگیری از لغو پروازها در شرائط نامساعد جوی در ضلع جنوبی این فرودگاه نصب شد.
با راه اندازی این سامانه به مالکان این اراضی اجازه هیچگونه بهره برداری به جز فعالیت های کشاورزی داده نشد تا اینکه این موضوع با طرح سئوال نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه وشهرسازی مورد پی گیری قرار گرفت .
عباس آخوندی در 26 آذرماه امسال برای پاسخ به سئوال قاسم احمدی لاشکی در مجلس شورای اسلامی نسبت به علت رفع نشدن مشکلات مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر حاضر شد و پس از پاسخ های قانع کننده به این نماینده وعده داد مدت یک ماه این مشکل را حل کند.
مدیرکل فرودگاه های مازندران روز پنجشنبه در این باره به خبرنگارایرنا گفت :‌ مشکل مالکان زمین های اطراف فرودگاه نوشهر پس از پی گیری های وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس وکلاردشت در مجلس شورای اسلامی برطرف شد.
سعدالله وطن خواه افزود :‌ براساس پیشنهاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز نظر مثبت سازمان هواپیمایی کشور تمامی محدودیت های ناشی از حریم سامانه سامانه DVOR نصب شده در فرودگاه نوشهر برداشته شد ضمن آنکه مالکان این زمین ها می توانند نسبت به بهره برداری مالکانه خود بر اساس قانون اقدام کنند.
وی با بیان آنکه هرگونه ساخت وساز در این اراضی باید منطق با قوانین و مقررات ناظر برایمنی پروازها باشد ، ‌تاکید کرد که مالکان این اراضی در بهره برداری مالکان این اراضی بویژه ساخت وساز باید از فرودگاه نوشهر استعلام دریافت کنند.
فرودگاه نوشهر با قدمتی بیش از 60 سال در زمینی به گستره حدود 58 هکتار و باندی به طول حدود 2 هزار و 150 متر درسال 1332 در نوشهر ساخته شد و اکنون قابلیت پذیرش نشست و برخاست هواپیماهای فوکر 100 و یا بدنه متوسط را دارد.
این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ مازندران بعد از ساری است که در تمامی روزهای هفته پرواز در مسیر نوشهر - مشهد و نوشهر- تهران دارد .
خبرنگار :‌ مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.