علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در یکی از واحدهای تولیدی مشهد افزود: چرخ تولید به سمت توسعه به حرکت افتاده و موانعی در مسیر قرار دارد اما با اراده ای که برای حسن تعامل بین بخش دولتی و بخش خصوصی به منظور برطرف کردن آنها وجود دارد این موانع قابل رفع هستند.
وی به بازدید امروز خود از دو واحد تولید دارو و تولید چینی اشاره و بیان کرد: این واحدها تولیدات در خور توجهی دارند. فرهیختگان علم پزشکی در داروسازی با استفاده از ظرفیتهای داخلی داروهای گیاهی و شیمیایی خوبی تولید کرده اند و موفق شده اند داروهای گرانقیمت و کمیاب را در داخل کشور تولید نمایند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شرکت توس چینی یک از برندهای معروف و شناخته شده در داخل و خارج از کشور است که تولید آن از کیفیت و طراحی بسیار مطلوبی برخوردار می باشد و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است.
وی گفت: نتیجه تعامل مطلوب بین بخش خصوصی و دولت تولید و توزیع ثروت بیشتر بین مردم است. مدیران دولتی و صاحبان تولید در خراسان در این بخش همت کرده اند که امید است منجر به افزایش تولید و اشتغال شود.
رشیدیان به افزایش سهم مالیاتی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: مالیات از درآمدهای دولت است و نمی توان آن را حذف کرد. افزایش مالیات به معنای فشار آوردن به بخش تولید نیست بلکه وصول درآمدهای مالیاتی است که تاکنون به استان اختصاص نیافته است.
وی افزود: هم ‌اینک سهم مالیاتی برخی واحدهای تولیدی بزرگ خراسان رضوی به به خارج از استان می رود و به این خطه اختصاص نمی یابد در حالی که اگر این میزان پرداختی مالیات به خراسان بازگردد نیل به 2500 میلیارد تومان در استان غیرممکن نخواهد بود.
استاندار خراسان رضوی به تخصیص اعتبارات طرح اشتغال و توسعه مناطق محروم و روستایی نیز اشاره و بیان کرد: اگر بخشهای تولید در استان به خوبی عمل کنند برای رونق آنها از تسهیلات این طرح سهمی در نظر گرفته می شود.
استاندار خراسان رضوی در چارچوب برنامه هفتگی خود به منظور سرکشی از واحدهای تولید و صنعتی این استان امروز از روند فعالیت واحدهای داروسازی سامی ساز و توس چینی در مشهد بازدید کرد.
خبرنگار: میترا عبدالهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.