علیرضا رشیدیان روز جمعه در نشستی با فرماندهان انتظامی مشهد در محل قرارگاه عملیاتی امام رضا(ع) واقع در حاشیه این شهر افزود: راه اندازی قرارگاههای عملیاتی در حاشیه شهر توسط نیروی انتظامی در جهت تامین امنیت مردم است.
وی ادامه داد: امنیت پایدار امنیتی است که نه تنها در خراسان بلکه در استانهای دیگر و حتی در حاشیه کشورهای مجاور و هم مرز ایران فراهم می شود و فضای امن منطقه ای بوجود آورد.
استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود همه تلاشهای نیروهای نظامی و انتظامی برای تامین امنیت در داخل و خارج از استان تا زمانی که امنیت در افغانستان به ثبات و پایداری نرسد به هیچوجه مرزهای مشترک خراسان با آن کشور امن نخواهد بود. همه تلاش نیروی انتظامی ایجاد مرزهای امن برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: در داخل کشور نیز نباید بگونه ای عمل شود که محله ای از شهر امن و محله دیگر ناامن باشد زیرا ناامنی از خصوصیاتی است که سرایت پیدا می کند. از این رو برای تامین امنیت پایدار باید امنیت در کل حوزه جغرافیایی و همه تقسیمات صنفی و اجتماعی تامین شود.
رشیدیان ادامه داد: راه اندازی قرارگاههای عملیاتی در شهر از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان مشهد تدبیر خوبی است و امیدواریم نتیجه عملی آن امنیت پایدار برای همه مردم به ویژه ساکنان پیرامون مشهد باشد. قرارگاههای عملیاتی باید به نوعی تلاقیهایی با سرکلانتریها، کلانتریها، یگانها و معاونتهای ماموریتی نیروی انتظامی داشته باشد و براساس تدابیر مدیریتی و فرماندهی بین آنها هماهنگی ایجاد شود.
وی گفت: امسال بودجه مناسبی برای توسعه ساختار حاشیه شهر به خراسان رضوی تخصیص یافت تا بتوان امنیت وضعی این منطقه را تامین کرد. در این راستا بخشی از اصلاحات کالبدی در برخی خیاباها و معابر لازم است زیرا حالت فیزیکی برخی معابر به نحوی می باشد که فسادخیز بوده و نیازمند اصلاح است.
استاندار خراسان رضوی افزود: طی دو سال اخیر بودجه خوبی برای روشنایی حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت و در این راستا روشنایی هفت هزار نقطه از این منطقه تامین شد. تا پایان امسال دیگر هیچ نقطه تاریکی در حاشیه شهر مشهد باقی نخواهد ماند.
وی ادامه داد: با توجه صرف به مسائل سلبی امنیت تامین نمی شود. باید دنبال راهکارهای ایجابی بود و در محیطهای شهری همه موارد مربوط به تامین امنیت رعایت و در کنار مسائل سلبی به مسائل ایجابی نیز توجه شود. به همان نسبت که فعالیتهای فیزیکی برای تامین امنیت شهر انجام می شود باید امکانات پایش فنی نیز فراهم آید که در این خصوص اتصال دوربینهای ثابت در نقاط شهر و راه اندازی گشتهای هوایی به صورت منطقه ای ضروری است.
رشیدیان استفاده از سامانه هوایی برای انجام عملیات، نصب دوربینهای پایش ثابت و راه اندازی شبکه تصویری پویشی از زیرزمین تا روی زمین را در کل شهر به ویژه مناطق حساس و اولویتدار از سوی فرماندهی انتظامی مشهد مورد تاکید قرار داد و گفت: دوربینهایی که در اماکن عمومی قرار می گیرند متعلق به بخش خصوصی است و باید به کلانتریها وصل شوند و فرماندهی کلانتریها به این تصاویر دسترسی داشته باشند.
وی همچنین در مورد اختصاص ساختمان ثابت برای استقرار قرارگاه عملیاتی امام رضا(ع) که امروز راه اندازی شد قول مساعدت داد.
استاندار خراسان رضوی همچنین ساختار نیروی انتظامی مشهد را نیازمند بازنگری و تقویت ذکر و بیان کرد: راه اندازی قرارگاه عملیاتی مقدمه ای برای تقویت این ساختار است. باید بتوان با ایجاد زیرساختها و فراهم کردن زمینه های لازم، مصوبات را در این خصوص از مراجع مرتبط دریافت کنیم.
13 کلانتری در سطح کلانشهر مشهد مستقر هستند. از این میان سه سرکلانتری ویژه و دو قرار گاه عملیاتی پلیس در حاشیه شهر مشهد تامین امنیت این منطقه را برعهده دارند. یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر زندگی می کنند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.