استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از سید جواد حسینی در 'نشست مدیران کل آموزش و پرورش کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی' گزارش داد: بدین منظور باید نظام تعلیم و تربیت را با جامعه، مردم، خانواده، دستگاههای دولتی، عمومی و بخش خصوصی و دانشگاهها و مراکز علمی پیوند زد.
وی ادامه داد: کیفیت زدگی، کمی گرایی، هیجان زدگی ، سطحی نگری و تمرکزگرایی چند عارضه مهم نظام آموزش و پرورش است که باید در همه قلمروها و برنامه ها از آنها دوری جست.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ابر این اساس می بایست تمرکززدایی از پیکره پهن نظام تعلیم و تربیت با رویکرد واگذاری امور به بدنه اصلی آموزش و پرورش یعنی معلمان و رویکرد مدرسه محوری محقق شود. از این منظر مدرسه باید محور کانون نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.
وی افزود: اجتماعی شدن امر آموزش و پرورش همچنین باید بر تنوع بخشی به منابع و تأمین مالی آن مبتنی شود. دولت باید سهم اعتبارات آموزش و پرورش را حداقل به 20 درصد از اعتبارت کلی دولت ارتقاء بخشد و به عنوان دومین منبع بر مشارکت فراگیر جامعه در امر پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش تأکید گردد.
حسینی ادامه داد: از سوی دیگر اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت باید بر تبلیغ و ترویج نظام مدیریت و انتقال مسائل آن به جامعه، مردم، خانواده ها، مسئولان، تشکلها و مراکز دولتی و عمومی متمرکز شود. می بایست فاصله آموزش و پرورش با اهداف نظام تعلیم و تربیت به حداقل برسد.
وی گفت: آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری و تمرکززدایی باید همه ارکان و اضلاع سازمانی خود مانند دانش آموزان، معلمان، مدیران، پیشکسوتان، کارشناسان و اولیا را به مشارکت نظام مند و موثر فراخواند و برای این مهم باید منشور مشارکت در آموزش و پرورش تدوین و تصویب شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.