حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 142 میلیون و 250 هزار مترمکعب در خراسان رضوی آب تولید شد که 98 میلیون و 599 هزار مترمکعب آن به فروش رفته و بقیه جزو آب بدون درآمد نظیر انشعابهای غیرمجاز است که مصرف شده اما ثبت نشده است.
وی ادامه داد: میزان تولید آب در مدت مشابه پارسال 139میلیون و 359 هزار مترمکعب بود که 93 میلیون و 368 هزار مترمکعب از این میزان به فروش رفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به افزایش چهار درصدی شمار مشترکان آب نیز در این مدت اشاره و بیان کرد: شناسایی انشعابهای غیرمجاز آب و تبدیل آنها به مجاز منجر به واقعی تر شدن میزان مصرف آب در این استان شده بنابراین با وجود افزایش چهار درصدی تعداد مشترکان میزان تولید آب 1.2 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.
وی گفت: امسال 2 هزار و 161 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح خراسان رضوی شناسایی و به مجاز تبدیل شد. این تعداد در مدت مشابه پارسال 461 فقره بود.
اسماعیلیان متوسط مصرف ماهانه آب هر مشترک را در کشور بطور میانگین حدود 20 مترمکعب ذکر و بیان کرد: متوسط مصرف آب هر مشترک خانگی در خراسان رضوی 13 مترمکعب در ماه است.
وی همچنین به تداوم پدیده خشکسالی اشاره و بیان کرد: میزان بارش در خراسان رضوی ظرف 30 سال گذشته سیر نزولی داشته است. طی چهار ماه نخست امسال تنها 13.5 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد. میزان بارندگی در خراسان رضوی 78 درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: باید شهروندان از طرق مختلف در جریان بحران آب گریبانگیر استان قرار گیرند تا با لحاظ مدیریت مصرف، بخشی از مشکل حل شود.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آبرسانی به 73 شهر استان به جز کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است .
تعداد مشترکان زیر پوشش شبکه آبرسانی در 73 شهر استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی (به جز کلانشهرمشهد) یک میلیون و 750 هزار مورد است. 29 شهر خراسان رضوی تابستان امسال گرقتار تنش آبی بودند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.