حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.8 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: همچنین در نیمه اول امسال بیش از 91 میلیون مترمکعب آب در 73 شهر زیرپوشش این شرکت تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.7درصد افزایش داشت.
وی مابه التفاوت تولید و مصرف آب را، مقدار آب بدون درآمد و ناشی از هدررفت آب نظیر انشعاب های غیرمجاز و هدررفت آب ناشی از فرسودگی تاسیسات و اتفاقات ذکر کرد.
اسماعیلیان با بیان اینکه حوزه آب بدون درآمد نیازمند تغییر نگاه و فرهنگ است، گفت: این امر مشکل عمده این حوزه و نیازمند اقدامات جدی است.
وی افزود: آب مورد نیاز این استان از 406 حلقه چاه تولید می شود که 400 حلقه از این تعداد کنتورگذاری شده و مابقی آن نیز تا پایان امسال کنتورگذاری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: این اقدام به منظور واقعی شدن آمار تولید و مصرف آب صورت می گیرد.
وی گفت: هر مشترک زیرپوشش این شرکت در شبانه روز 150 لیتر آب مصرف می کند که با توجه به وضعیت بحرانی منابع تولید این میزان باید به 70 لیتر کاهش یابد.
وی با بیان اینکه این شرکت از هم اکنون در حال برنامه ریزی تامین آب برای سال آینده است، افزود: برنامه ریزی برای مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد، تنها راهکار مقابله با تنش های آب با توجه به وجود دشت های بحرانی، کاهش منابع آب زیرزمینی، توسعه و صنعتی شدن شهرها و پدیده مهاجرت است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خدمات آبرسانی به یک میلیون و 900 هزار نفر از ساکنان 73 شهر این استان به جز کلانشهر مشهد را بر عهده دارد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.