معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار، سوم مهرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مسمومیت 30 نفر از اهالی روستای آریان خبر داده بود که در آن مقطع یکی از گمانه زنی ها در خصوص علت این مسمومیت، احتمال آلودگی آب روستا عنوان می شد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در جوابیه ای که به خبرگزاری جمهوری اسلامی ارسال کرد، افزوده است: در این راستا بازدیدهای مشترک میدانی توسط کارشناسان کنترل کیفی سبزوار و ستاد استان به همراه کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت سبزوار از تاسیسات آب شرب مجتمع و روستای آریان انجام شد.
این شرکت آورده است: وضعیت تاسیسات آب شرب، نمونه برداری، تست کلر باقی مانده و کدورت سنجی از آب در نقاط مختلف روستا انجام شد که بر این اساس گزارش آزمایشگاه مرکز بهداشت سبزوار و آزمایشگاه باکتریولوژی آبفار شهرستان عدم آلودگی میکروبی نمونه های برداشتی را تایید کرده است.
به گفته این شرکت، کیفیت آب شرب تحویلی به روستاییان، همواره خط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی بوده و علیرغم بروز خشکسالی های پی در پی که علاوه بر کمیت، بر کیفیت منابع آبی استان اثر گذارده، این شرکت هیچگاه آب فاقد استاندارهای لازم را جهت شرب در اختیار روستاییان قرار نمی دهد.
بر اساس اعلام معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار، روستاییان مسموم شده پس از مراجعه به مرکز درمانی، به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
بخش روداب در 50 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد. مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 25 درصد از جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.