مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول انار از 900 هکتار باغ های این شهرستان اغاز شد که برداشت محصول در سنجش با مدت مشابه پارسال تا 50 درصد کاهش دارد.
کامیار رسولی به ایرنا افزود: تداوم خشکسالی و شیوع آفت کرم گلوگاه انار در سال زارعی جاری علت اصلی کاهش برداشت محصول است.
وی مناطق عمده تولید انار را حومه مرکز شهرستان ، بخش مرکزی در دهستان خورمیزات و مزاع شور ذکر کرد که به گفته وی میخوش ، گل ، تفتی ، حصیبی و شهوار از مهمترین ارقام انار است و حدود هزار و 500 خانوار در تولید این محصول فعالیت دارند.
رسولی گفت: حدود 20 درصد از انارهای تولیدی برای فروش به یزد مرکز استان ارسال می شود و ارائه آموزش های ترویجی و توجیهی از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی به بهره برداران است .
سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که 10 هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
فرمانده انتظامی اردکان گفت: در 24 ساعت گذشته در بازرسی از یک دستگاه تریلی دانگ فنگ 101 راس گوسفند قاچاق بدون مجوز دامپزشکی در این شهرستان کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدرضا صادقیان افزود: ماموران پاسگاه انتظامی ساغند خودرو را که با محموله دام از غرب کشور عازم خراسان رضوی بود برای بررسی مدارک متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو دریافتند که محموله بدون مجوز دامپزشکی است که به همین منظور تریلی به پارکینگ منتقل شد.
این مسئول اظهار کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی و دام های قاچاق نیز به دامپزشکی استان یزد تحویل شد.
صادقیان تصریح کرد: پلیس، محموله دام هایی را که فاقد مجوز دامپزشکی باشد به عنوان دام قاچاق توقیف و در اختیار دامپزشکی قرار می دهد.
مرکز شهرستان 90 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047* خبرنگاران :کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.