استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از سید جواد حسینی در نشست مجمع خیران سلامت شهرستان چناران گزارش داد: مجمع عمومی سلامت باید برای تمامی خیران از جمله افراد نیکوکار سلامت یار، بسترسازی کند. وی گفت : تمامی دستگاه های عمومی و دولتی در تثبیت ، حفظ و ارتقای سلامت نقش دارند و فعالیت هایشان باید سلامت محور باشد.
وی بر بر نقش مردم در اجتماعی نمودن امر سلامت تاکید و بیان کرد: مجمع خیران سلامت می تواند از ظرفیت تمامی دستگاهها برای حفظ و ارتقای سلامت استفاده کند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نخستین موج تحولی خود را به مهمترین موضوع جامعه با طرح تحول نظام سلامت اختصاص داد. این دولت 24 هزار دستگاه تخت جدید بیمارستانی در سطح کشور دایر کرده و سهم مردم را از پرداخت هزینه های سلامت بطور چشمگیری کاهش داده است.
وی گفت: همچنین به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت ظرف چهار سال اخیر میزان امید به زندگی در ایران 3.5 سال افزایش یافته است.
حسینی هزینه اجرای طرح تحول نظام سلامت را 17 هزار میلیاد تومان اعلام و بیان کرد: این میزان معادل 28 هزار تومان ماهانه برای هر نفر است که نصف میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم است.
وی به ساخت 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی در طول فعالیت دولت تدبیر وامید در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: همچنین هزار و 120 پروژه در حوزه سلامت در این استان با هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.