آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در همایش روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر خراسان رضوی در مشهد افزود: انقلاب اسلامی به مدت 40 سال است که در میدان نبرد با دشمن اداره می شود. کدام نظام حکومتی است که 40 سال در حالت نبرد با دشمن اداره شود در عین حال امنیت، رشد اقتصادی، عمران و آبادانی آن از کشورهای اطراف خود بیشتر باشد.
وی ادامه داد: تبیین این مسائل و توجه به کارآمدی نظام و مدیریت خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی از مباحث لازم برای محافل و برنامه های دهه فجر است.
امام جمعه مشهد گفت: در برنامه های دهه فجر سخنرانیهای یکطرفه موفق و موثر نیست. نتایج سخنرانی یکطرفه گاهی مواقع عکس العمل منفی در پی دارد. برای رسیدن به نتایج بهتر برنامه ها باید به صورت گفت و گو و میزگرد برگزار شوند.
وی افزود: با تبلیغات سوئی که اخیرا انجام شده قوه قضاییه هم می تواند از فرصت دهه فجر استفاده کند و با تشکیل میزگرد مردم آزادانه پرسشها را مطرح و جوابها را بشنوند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط حساس و خاص جامعه برنامه ها باید با همه سالها متفاوت اجرا شود. اگر برنامه‌ها نسنجیده باشد ضربه می‌خوریم و ضربه ای که امسال می خوریم بیش از ضرر و زیان در سالهای پیش خواهد بود.
وی گفت: دشمن در همه جای کشور بدنبال توطئه است. فرهنگ اصیل انقلابی در مردم شهرستانها قویتر است و دشمن نتوانسته در مقابل جریان انقلاب در این شهرها یک جریان نفوذی قوی ایجاد کند ولی هرچه محیط بزرگتر شود دشمن در ایجاد تشکلهای ضدانقلاب موفقتر بوده است.

* اقتضای خاص مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به برگزاری جشنواره های فیلم و وسیقی در دهه فجر نیز اشاره و بیان کرد: بعضی جشنواره ها با برنامه های خاصی که از مرکز برنامه ریزی می شود اجرای آنها در شهر مشهد باید با توجه به فضا و اقتضای خاص این شهر باشد.
وی افزود: بخاطر اقتضای خاص این شهر شاید کیفیت برگزاری بعضی جشنواره های فیلم و موسیقی همانند چیزی که در تهران اجرا می شود نباشد. در جشنواره های دهه فجر باید مراقب عناصر نفوذی دشمن باشیم که در این جشنها و برنامه ها برخی عناصر ضدانقلاب و غیرارزشی تحت عناوین هنری مطرح نشوند.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد چهره های نفوذی خود را در جشنهای انقلاب دخالت دهد و نمونه آن چندی پیش یک عنصر فتنه گر پناهنده در جشنواره تئاتر شرکت کرد و حداقل کار در این مورد اخراج او است.

* راهیپمایی 22 بهمن در 100 نقطه
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در این همایش گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال در 100 نقطه خراسان رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام سید محمد سلطانی افزود: محورهای فرهنگی تبلیغی مراسم امسال پنج مورد است. نخستین اولویت بصیرت افزایی برای نسل جوان و بیان شرایط قبل و بعد از انقلاب اسلامی می باشد.
وی دشمن شناسی و شناخت نقشه های آنها، وحدت و همبستگی، خودباوری و امیدآفرینی را از دیگر محورهایی برشمرد که در برنامه های دهه فجر مورد توجه است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.