حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار در جمع کارکنان بیمارستان رضوی مشهد افزود: ظرفیتهای علمی زیادی در حوزه دانشگاهی و درمانی مشهد وجود دارد که با استفاده از آن در بخش بهداشتی و درمانی آستان قدس می توان بهترین خدمات را ارائه کرد.
وی ادامه داد: بیمارستان رضوی که متشکل از دانشمندان و پزشکان متبحری است نباید به وضعیت فعلی خود قانع باشد بلکه باید با ارائه بهترین خدمات به قطب دانش و سلامت تبدیل شود. توسعه بیمارستان رضوی و پروژه هایی که در حال انجام است یک فرآیند نیست بلکه یک بسته ای شامل توسعه بخشهای درمانی، داروسازی و علمی است که هدف اصلی آن مدیریت دانش فارغ از فضای دانشگاهی با توسعه ابتکارات و خلاقیت پزشکان و پرستاران و سایر دست اندرکاران این بخش می باشد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر اهمیت شغل پرستاری نیز تاکید و بیان کرد: عموم بیماران زمانی که وارد بیمارستان می شوند مضطرب هستند لذا باید فضای بیمارستان آرامش بخش و رفتار پزشکان و پرستاران توام با آرامش و اطمینان باشد.
وی با تاکید بر حفظ سلامت کاری پرستاران گفت: پرستاران با توجه به حرفه خود باید از اضطراب بیماران بکاهند و مایه آرامش و دلگرمی آنان شوند تا فقط بیمار نگران بیماری خود بوده و دغدغه دیگری نداشته باشد.
حجت الاسلام رئیسی به اهمیت کار پزشکان و متخصصان برای سلامت جامعه اشاره و بیان کرد: پزشکان باید مطالبه گر تغذیه و هوای سالم برای مردم باشند، مسائل مربوط به سلامت جامعه را آسیب شناسی کنند و راهکارهای لازم را ارائه دهند.
رئیس بیمارستان رضوی نیز در این مراسم گفت: پرستاری شاید کار ساده ای به نظر برسد اما اگر با دیده بصیرت به این شغل نگریسته شود کم کردن درد مردم به تنهایی یک عبادت و از این لحاظ پرستاری یک خدمت همراه با عبادت است.
سعیدی افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی دارای هزار و 300 نفر کادر درمانی، 500 پزشک ثابت و قراردادی، 700 نفر کادر پشتیبانی و 347 تخت مصوب است.
وی ادامه داد: پروژه های توسعه ای این بیمارستان در دست اجرا است که در چشم انداز آن این مرکز درمانی را تبدیل به شهرک دانش و سلامت می کند.
بیمارستان رضوی سال 1384 در مشهد افتتاح شد. مرحله نخست این بیمارستان در زمینی به مساحت 39 هکتار با زیربنای 56 هزار مترمربع ساخته شده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.