سرهنگ سعید متین روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک سبزوار افزود: سرعت زیاد و استفاده نکردن از کلاه ایمنی مهمترین تخلف موتورسواران سبزوار است که جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.
وی اظهار کرد: هم اکنون تنها 20 درصد موتورسواران این شهرستان از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که باید با برنامه های آموزشی و طرحهای تشویقی، فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در جامعه نهادینه شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار از دیگر عوامل موثر در کاهش تصادفات درون شهری را نرده کشی معابر عمومی و تقاطع ها دانست تا عابران پیاده هنگام حرکت به داخل خیابان حرکت نکنند.
متین اظهار کرد: عابران پیاده بویژه زنان باید در هنگام عبور از خیابانها در شب، از نقاطی که روشنایی مناسب دارد تردد کرده و تا حد امکان لباس تیره و سیاه نپوشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار همچنین گفت: این شهر با جمعیت بالا، دوربین فعال ثبت تخلفات ندارد که راه اندازی آن با پیگیری شهرداری الزامی است.
سرهنگ متین با اشاره به اینکه حدود 120 هزار دستگاه موتورسیکت در شهرستان سبزوار وجود دارد، افزود: موتور سیکلت موتورسوارانی که کلاه ایمنی استفاده نکنند برای بار نخست یک هفته و در نوبت های دوم و سوم به مدت یک ماه توقیف می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار همچنین خواستار اجرای مصوبات شورای ترافیک این شهرستان شد و گفت : اجرایی شدن مصوبات شورا منجر به تسهیل در رفت و آمد و گشودن گره های ترافیکی شهر می شود.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار :حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.