علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در 'یادواره با زینبیون' ویژه تجلیل از بانوان فرهنگی و ایثارگر آموزش و پرورش مشهد افزود: با زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت می توان این ارکان را زنده نگاه داشت. برای دفاع از آرمانهای انقلاب به فرهنگ شهادت و شهدا نیازمندیم وگر نه در مسیر و راه انقلاب مجبور به عقب نشینی خواهیم شد.
وی ادامه داد: روحیه و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، بندگی خداوند، ساده زیستی، پرهیز از تجمل و تشریفات و توجه به معنویت که همان فرهنگ شهیدان است باید در نسل جوان و انقلابی ما نهادینه شود. بهترین جایی که می توان این روحیات را کسب کرد همین یادواره های شهداست. شهدا از منعمان درگاه خداوند هستند لذا بر حال آنها نباید غصه خورد بلکه باید به آنها، مادران و همسرانشان آفرین گفت و سعی کرد در مسیر سعادت، پیوند با خانواده های شهدا محکمتر برقرار باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدا ناظر و موثر در زندگی ما هستند. به یقین شهدا به این جلسات نیازی ندارند چون بالاترین رتبه نصیبشان شده است. عاشقان دلباخته ای بودند که در شوق شهادت می سوختند و این یادواره ها نیاز من و شماست.
وی افزود: مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) نیز همیشه متذکر شده اند که زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست و رنج 30 ساله امام سجاد(ع) و رنج چندین ساله حضرت زینب کبری(س) از این قبیل بود یعنی آنها رنج می بردند تا این خون را زنده نگهدارند.
کاظمی به رویشهای انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: نمونه این رویشها شهید رضا سنجرانی است که کارمند بانک ملی در مشهد بود و زندگی آرام و آسوده ای داشت اما نمی توانست در دفاع از آرمانهای انقلاب آرام بنشیند و سرانجام در این مسیر و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
در یادواره با زینبیون' که در قالب برنامه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد از 170 مادر و همسر شهدا و ایثارگران آموزش و پرورش شهرستان مشهد تجلیل شد. آموزش و پرورش خراسان رضوی در قالب این برنامه و طی دو سال گذشته هزار و پنج یادواره شهدا برگزار کرده است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.