سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست شورای روابط عمومی استان افزود: دهه فجر امسال بهترین فرصت برای جبران این کم کاری است و بر همین اساس باید تبلیغ، ترویج، اطلاع رسانی از اقدامات انجام گرفته طی چهار دهه گذشته، سرلوحه برنامه های دستگاه های اجرایی طی دهه فجر قرار گیرد.
وی اظهار کرد: باید وجهه مردمی نظام ، جلوه رحمانی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در نظام اسلامی بیش از گذشته تبیین شود.
وی گفت: همانگونه که مشکلات کشور بازگو می شود، دستاوردهای نظام نیز باید بازگو و برجسته شود.
حسینی افزود: در جامعه ای که احساس شکوفایی اجتماعی وجود نداشته باشد، بسترهای مشارکت مردمی و روند رشد و پیشرفت فراهم نمی شود، لذا شکوفایی اجتماعی باید در عمل و در انعکاس مطلوب اقدامات، ایجاد شود.
وی اظهار کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی تاکنون نتوانسته اند به خوبی نظام مهندسی اطلاع رسانی را برای جلب مشارکت مردم ترسیم کنند، در حالی که باید در ایجاد فضای امید، انعکاس کارآمدی نظام و جلوه های مردمی آن تلاش بیشتر نمایند.
وی گفت: در سال گذشته روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خراسان رضوی، اخبار مربوط به افتتاح یکهزار و 224 پروژه، برپایی 100 نمایشگاه موضوعی، دیدار با 150 خانواده شهدا و ایجاد زمینه برای انعکاس اقدامات از طریق یکهزار و 46 دقیقه صحبت استاندار در صدا و سیمای استان را منتشر کردند اما این اطلاع رسانی مطلوب نبوده است.
حسینی افزود: باید روشها و شیوه های اطلاع رسانی تغییر کند و از مدلهای جدید برای این بخش استفاده شود.
وی برگزاری نشست های اطلاع رسانی توسط هر دستگاه اجرایی با زیرمجموعه خود، درک مشکلات و پیشنهادات در تعامل دوسویه با دست اندرکاران زیرمجموعه و برگزاری مراسم افتتاح پروژه ها با بهره گیری از تبلیغات هنرمندانه از سوی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را ضروری دانست.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای 170 شهید، 130 جانباز و 83 آزاده مربوط به دوران شکل گیری انقلاب اسلامی است که می تواند زمینه ساز انعکاس بهتر و موثرتر دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست و برنامه ریزی برای دهه فجر، ارتقای فعالیت های روابط عمومی دستگاه های اجرایی در دهه فجر است.
امیر پورمهدی افزود: باید برای برگزاری هر چه بهتر، باشکوه تر و موثرتر جشن های دهه فجر برنامه ریزی مناسب انجام شود.
وی اظهار کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید بسترسازی برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، استفاده از شیوه های نوین در اطلاع رسانی عملکرد دستگاه های اجرایی و تحقق الزامات اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهند.
وی برگزاری نشست های خبری با حضور حداکثری رسانه ها، استفاده از برنامه های صدا و سیما برای انعکاس عملکرد دستگاه های خدمت رسان، برگزاری ملاقات های عمومی با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مردم، برنامه ریزی برای دیدار با خانواده شهدا، ارسال عملکرد دستگاه ها به مطبوعات استان را از دیگر اقدامات روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای برگزاری برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج محور فرهنگی – تبلیغی تعریف و مشخص شده که شامل بصیرت افزایی، امیدآفرینی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی و خودباوری است.
حجت الاسلام محمد سلطانی افزود: 44 دستاورد و شاخص انقلاب اسلامی احصا شده تا در برنامه های دهه فجر امسال اطلاع رسانی شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.