فرماندار پیرانشهر گفت: باید بستر حضور فراگیر بانوان در رده های مدیریتی بیش از بیش فراهم شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ترابی در جلسه کار گروه تخصصی بانوان با حضور مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری آذربایجان غربی که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد ضمن عرض تسلیت شهادت گونه دریا دلان کشتی سانچی و گرامیداشت ۲۶ دی ماه فرار شاه معدوم از کشور در سال ۱۳۵۷ بعنوان سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار کرد:با شکل گیری انقلاب اسلامی منزلت زن در فعالیتهای اجتماعی جایگاه ویژه ای پیدا نمود و زمینه مناسبی برای مشارکت و نقش آفرینی آنان در جامعه فراهم گشته و با توجه به نگاه عدالت محور نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه دولت تدبیر و امید به حضور بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در رده های مدیریت کشور و لزوم اداره برخی از شغل ها به وسیله زنان باید بستر این حضور فراگیر بیش از بیش فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کارگروه های تخصصی و پژوهشی اعضای کمیسیون امور بانوان با جذب اعتبارات می تواند نقش کلیدی در جهت حل مشکل زنان داشته باشد.

ترابی با بیان اینکه امروزه تعداد بانوان کار آفرین کم نیستند اما نتوانسته اند در جامعه ظهور کنند تصریح کرد: باید به این امر مهم بها داد با همکاری و تعامل ادارات مرتبط این زمینه مهم در حد شان و منزلت بانوان ایجاد شود.

در ادامه جلسه شهلا تاجفر مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری آذربایجان غربی با تشکر از اعضای جلسه وبا تاکید بر رفع موانع اشتغال زنان در جامعه طی سخنانی گفت: با توجه به فضای عمومی اشتغال و محدودیت های جذب زنان در بخش دولتی و خصوصی عبور بانوان از این موانع و محدودیت ها نیازمند حمایت می باشند و بسیاری  از مشکلات با خرد جمعی و تعامل و همکاری در خود شهرستان حل می شود و نباید از این ظرفیت اجتماعی غافل باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیرانشهر با توجه به موقعیت ویژه خود از پتانسیل های خوبی برای کار آفرینی برخوردار است ک باید تلاش شود تهدید و ضعف ها تبدیل به احسن شوند.

تاجفر گفت: با کار افرینی و اشتغال زایی زنان می توان در تحقق سیاست ها و برنامه ها،اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش آفرینی کرد.

مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت تدبیر و امید علی الخصوص رئیس جمهور محترم تاکید دارند که نسبت به آگاه سازی زنان در زمینه حقوق شهروندی توجه ویژه مبذول شود و تا زمانی که آگاهی سازی صورت نگیرد ما نمی توانیم به جایگاه واقعی برسیم و از ظرفیت های خلاقانه و کار آفرینانه محروم هستیم چرا که  توجه و حمایت از خانواده می تواند عامل پیشرفت در جامعه شود و در این مقوله ساز و کار لازم با همکاری و تعامل برای توانمندی زنان پیش بینی شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.