به گزارش ایرنا، ' محسن ملکیان ' و ' سعید شکریان ' از نیروهای مرزبانی ژاندارمری سابق ( نیروی انتظامی ) بودند که در سال 67 همزمان با پذیرش قطعنامه 598 در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند و همراه با 52 تن دیگر از نیروهای مرزبانی بصورت دسته جمعی دفن شده بودند.
همچنین شهید ' رمضان محبی ' و ' شهید صفر سیفی ' نیز عضو تیپ فاطمیون بودند که در درگیری با گروه های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
این شهدا پس از تشییع بر دستان مردم شهید پرور اصفهان در گلستان شهدای این شهر خاکسپاری شدند.
امام جمعه ملک شهر در مراسم تشییع این شهدا گفت: فرهنگ شهادت و ایثار تضمین کننده امنیت کشور است و تا این فرهنگ در کشور وجود دارد کسی جرات کوچکترین اقدام علیه ملت ما را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین ' سید احمد محمودی ' افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا روز به روز مقتدرتر در عرصه جهانی ظاهر می شود.
امام جمعه ملک شهر با اشاره به اینکه ایثار و شهادت در جامعه دینی یک ارزش است گفت: داعش و جبهه تکفیری ابزار دست آمریکا هستند و در اصل جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی امروز در مقابل کل استکبار جهانی قرار گرفته است .
وی افزود: نباید اجازه دهیم که روحیه ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود و تا این روحیه وجود دارد آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
نماز این شهدا به امامت آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اقامه شد.
استان اصفهان بیش از 23 هزار و 500 شهید، 50 هزار جانباز، سه هزار و 500 آزاده و یکهزار مفقود الاثر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.