محمد خلیلی پیر روز چهارشنبه در همایشی به همین منظور در گناباد به نهمین سال برگزاری این جشنواره در استانهای مختلف اشاره و بیان کرد: در سال تحصیلی آینده یک میلیون نفر دیگر از دانش آموزان در سطح کشور آموزش فرهنگ صحیح مصرف آب را فرا می گیرند.
وی افزود: 'همایش نخستین واژه آب' در شهرها و استانهای مختلف کشور با همکاری شرکتهای آب و فاضلاب و ادارات آموزش و پرورش برگزار می شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب مشکلات فرآروی و صرفه جویی در مصرف آب را مسائل فرهنگی و اجتماعی توصیف و بیان کرد: بدون تغییر الگوی رفتاری مردم و فرهنگسازی درست این بخش از مشکلات حل نمی شود.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر 'جشنواره نخستین واژه آب' آموزش مربیان، معلمان و خانواده آنها و نواختن زنگ آب در مدارس برای تکمیل این آموزشها مورد توجه قرار دارد.
مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز از آشنایی 30 هزار دانش آموز این استان با فرهنگ صحیح مصرف آب در قالب برگزاری 37 جشنواره نخستین واژه آب خبر داد و گفت: ظرف دو سال اخیر آموزش حضوری مصرف آب برای بیش از 100 هزار دانش آموز در خراسان رضوی انجام شد.
سیدرضا موسوی همچنین از ایجاد تشکل ناجیان آب دانش آموزی با حضور 500 دانش آموز خبر و ادامه دادد: 100 هزار بسته فرهنگی بین دانش آموزان تقسیم شده که پنج هزار بسته آن مربوط به گناباد است.
وی افزود: با هدف استفاده از ظرفیت روحانیت در ایجاد و کمک به فرهنگسازی مصرف آب امسال 10 نشست نیز با حضور 1700 روحانی در خراسان رضوی برگزار شده است.
فرماندار گناباد هم آموزش به کودکان را راهکار موثر در ایجاد فرهنگ صحیح آب ذکر و بیان کرد: باید فرهنگسازی در این بخش برای تاثیرگذاری بیشتر از سنین پایین با افق بلندمدت مورد توجه قرار گیرد.
محمدعلی نبی پور به یارانه 10 هزار ریالی دولت برای هر مترمکعب آب در روستاهای گناباد اشاره و بیان کرد: دولت ظرف چند سال اخیر بیش از120 میلیارد ریال برای تامین آب در روستاهای این شهرستان هزینه کرده است.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.