هادی نصرتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون 600 خانواده زندانی که یکهزار و 220 نفر می شوند زیر پوشش این انجمن قرار دارند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان با بیان اهمیت تحصیل در افزایش آگاهی اجتماعی، گفت: ارائه کمک هزینه تحصیلی به زندانی و خانواده زندانی، کمک هزینه درمان و سایر هزینه های مورد نیاز خانوارها از جمله اهداف این انجمن است.
نصرتی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک میلیارد ریال برای تحصیل خود مددجو و خانواده وی هزینه شده است.
وی افزود: این انجمن تلاش می کند تا با دادن کمک هزینه خرید سمعک، دندان مصنوعی، مقداری از داروها و عینک مددجویان، باری از دوش آنها بردارد.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان خاطرنشان کرد: امسال با هزینه انجمن 12 زندانی را آزاد کرده ایم، در هزینه های ازدواج 2 خانواده مشارکت داشته ایم و به 23 نفر تسهیلات اشتغال، مسکن،ازدواج و ضروری داده ایم.
حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر حدود چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.
نصرتی با اشاره به توزیع سبد غذایی بین خانواده های مددجویان در هر 45 روز یکبار، خاطرنشان کرد: در این مدت 6 سبد غذایی حاوی 14 قلم کالای اساسی به این خانواده تحویل شده است.
وی گفت: در صورت حمایت مسئولان شهرداری پارکینگ این انجمن که به طور مشارکتی ساخته شده دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، این پارکینگ در 6 طبقه ساخته شده و بیش از 5هزار و 600 متر زیربنا دارد.
انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه 40 تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست 80 درصد از خانواده هایی است که زیر پوشش این انجمن قرار دارند و به علت مواد مخدر و سرقت در زندان به سر می برند.
این انجمن در مقایسه با استان های بزرگی مانند تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیش از سه سال متوالی رتبه نخست کشور 'درآمد و خدمات' را در سطح کشور به کسب کرده است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.