به گزارش ایرنا در این مراسم که سه شنبه شب برگزار شد، نیکوکاران مه ولاتی
800 میلیون ریال کمک کردند که ستاد دیه استان خراسان رضوی نیز هشت برابر این مبلغ، معادل 6 میلیارد و 400 میلیون ریال به این امر اختصاص داد.
مسئولان ستاد دیه مه ولات با خودداری از اعلام شمار زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان و میزان کل بدهی آنان، کمترین میزان بدهی این زندانیان را 50 میلیون ریال و بیشترین آن را چهار میلیارد ریال عنوان کردند.

** آزادی 936 زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی در سال گذشته
معاون ستاد دیه استان خراسان رضوی در این آیین گفت: سال گذشته در استان 936نفر از زندانیان دیون با مبلغ بدهی افزون بر 430 میلیارد ریال آزاد شدند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدرضا حسینی افزود: از این رقم 150 میلیارد ریال از محل کمک نیکوکاران، 140 میلیارد ریال از طریق تخفیف شاکیان، 40 میلیارد ریال توسط ستاد دیه و 100 میلیارد ریال با اعطای وام قرض الحسنه تامین شد.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی وارد شده به خانواده های زندانیان بدهکار که در پی حوادث ناخواسته مانند تصادفات روی می دهد، کمک خیرین را باعث نجات زندانیان، خانواده های آنان و آسیب دیدگان این حوادث دانست.
حجت الاسلام حسینی افزود: بنا به مصوبه ستاد دیه استان، مقرر شده است به میمنت نام امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) به ازای هر مبلغ کمک توسط خیرین مه ولاتی این ستاد هشت برابر به آزادی زندانیان این شهرستان کمک کند.
رئیس زندان تربت حیدریه نیز میزان کمک جمع آوری شده از نیکوکاران تربت حیدریه و خواف برای آزادی زندانیان در سال گذشته را یک میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: همچنین 2 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل ستاد دیه ‌و افزون بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال با گرفتن تخفیف از شکات تامین شد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ت/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.