حمیدرضا روحبخش روز شنبه در سی و سومین گردهمایی فصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای دولتی خراسان رضوی در مشهد افزود: این تعداد کسب و کار در فضای مجازی 22 هزار فرصت شغلی در استان بوجود آورده که بیشتر این اشتغال برای دانش آموختگان حوزه فناوری اطلاعات بوده است.
وی ادامه داد: در چارچوب اجرای 'طرح تکاپو' در حوزه فناوری اطلاعات بخش خصوصی 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد که نتیجه آن ایجاد 18 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی بوده است. در کنار تقویت کسب و کار اینترنتی در استان به دنبال افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا صادرات خدمات مهندسی نرم افزار به کشورهای همسایه نیز هستیم.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی نقش نظام صنفی یارانه ای را در توسعه فضای کسب و کار اینترنتی بسیار پررنگ توصیف و بیان کرد: اگر به دنبال توسعه دولت الکترونیک و هوشمند هستیم باید زمینه فعالیت بخش خصوصی در این حوزه بیش از پیش فراهم شود لذا خرید محصولات و خدمات بومی در حوزه آی.تی به عنوان اولویت بخش دولتی قرار گیرد.
وی گفت: اخیرا مجوزی از نهاد ریاست جمهوری دریافت شد که با آن می توان کارخانه و مجموعه های تجاری بزرگ را به دلیل مکاتبات زیاد دولتی به شبکه دولت متصل نمود. در حوزه امنیت نیز معتقدیم می توان کسب و کارهایی برای بخش خصوصی فراهم کرد که توزیع بار ترافیک اینترنتی در وبگاههای دولتی از آن جمله است.
روحبخش افزود: برخی دستگاههای دولتی اینترنت وای فای را برای استفاده عمومی راه اندازی کرده اند که بر اساس قانون جایز نیست و طبق نامه دادستانی و ابلاغیه ارسال شده به دستگاهها باید این فعالیت متوقف و یا با مدیریت افتا(امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات) در استان هماهنگ شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت:وضع استان از نظر توسعه شبکه دولت به نسبت استانهای دیگر جایگاه بهتری دارد. در طرح تکاپو نیز از ظرفیتها و توانمندیهای خراسان رضوی به خوبی استفاده شده است.
محمدرضا خلیلی افزود: نکته اصلی در بحث زیرساختها در استان توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات خوب بوده است به صورتی که شبکه انتقال اطلاعات در استان از 180 به 580 گیگ رسیده و رشد برابری را نشان می دهد. شبکه ورودی اینترنت استان نیز هفت برابر شده است.
وی به ساماندهی دکلهای مخابراتی هم اشاره و بیان کرد: مطالبی از قبل در خصوص تشعشعات این دکلها منتشر و کمیته ای تخصصی در خصوص بحث تجمیع و بررسی تشعشعها تشکیل شد. این افراد نظر تخصصی خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می کنند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خراسان رضوی ادامه داد: بخش خصوصی آی.سی.تی و نظام صنفی رایانه ای استان عملکرد خوبی داشته اند. نهادهای حاکمیتی تنها نگاه حاکمیتی و حمایتی دارند و با توجه به برنامه های بالادستی از ورود موسسات خصوصی در این حوزه استقبال می شود.
وی گفت: پیشتر ورود بخش خصوصی به فرایندهای دولت به دلیل مباحث امنیتی ممکن نبود اما هم اکنون سازوکارهایی برای حضور این مجموعه در بخشهای دولتی فراهم شده است .
اداره کل پست خراسان رضوی میزبان سی و سومین گردهمایی فصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای دولتی استان در محل این اداره کل است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.