ایمان شریعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز رشد فناوری نیشابور با ارائه خدمات مشاوره ای و آموزش به کارآفرینان خلاق و معرفی آنها به صندوق پژوهش فناوری خراسان رضوی و صندوق کارآفرینی امید جهت دریافت تسهیلات زمینه را برای کاهش هرچه بیشتر هزینه های ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرده است.
وی ادامه داد: شرکتهای فناور پس از پذیرش توسط این مرکز، مکانی جهت استقرار در اختیار می گیرند. هزینه اجاره این مکان از 6 تا 9 ماه به صورت رایگان و پس از آن از 18 تا 24 ماه کمتر از 10 میلیون ریال است. همچنین این شرکتها پس از دریافت مجوز واحد فناور خراسان از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند بود.
مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: در همین چارچوب مرکز رشد فناوری نیشابور ظرف 6 سال اخیر از 65 گروه تخصصی و شرکت فناور در قالب دوره های رشد پشتیبانی و حمایت کرده است.
وی افزود: مجموع درآمد 10 شرکت از این تعداد طی سالهای 1394 و 1395 افزون بر 60 میلیارد ریال بوده است. هم اینک 23 شرکت فعال با 140 نفر شاغل در این مرکز رشد مشغول فعالیت هستند.
شریعتی ادامه داد: تا کنون 14 شرکت با حدود 150 نفر شاغل موفق شده اند با ایجاد کسب و کار پایدار از دوره رشد خارج شوند. استفاده از ظرفیت خیران نیز در ایجاد صندوق حمایت از این شرکتهای نوپا و فناور می تواند ارزش افزوده فراوانی در این بخش ایجاد کند.
وی گفت: مرکز رشد فناوری نیشابور در زمینی به وسعت 10 هکتار با مجموعه ساختمانی چهار هزار و 500 مترمربع تعریف شده و از سال 1389 فعالیت تخصصی خود را آغاز کرده است. با تکمیل مجموعه ساختمان مرکز رشد فناوری به وسعت سه هزار و 500 مترمربع و زار مترمربع مجتمع کارگاهی ظرفیت پذیرش این مرکز به 120 شرکت فناور با 600 نفر متخصص شاغل می رسد.
او به حضور شرکتهای فعال مرکز رشد فناوری نیشابور در جشنواره ها و نمایشگاههای و کسب عنوانهای مختلف نیز اشاره و بیان کرد: کسب عنوان طرح برگزیده منطقه شرق کشور در جشنواره شیخ بهایی سال 1393، برگزیده جشنواره علم تا عمل در زمینه سامانه های اسکادا و مدیریت شبکه های آبرسانی در سال 1394و کسب عنوان هوشمندترین کسب و کار کشور در سال 1395 توسط شرکتهای فعال در این مرکز بخشی از فعالیتها است. نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
'مراکز رشد فناوری' با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه های مختلف فناوری متشکل شده‌اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند، پشتیبانی می ‌کنند. مراکز رشد فناوری با هدف تجمیع توانایی پژوهشی و اطلاعاتی دانشگاهها، صنایع و شرکتهای دولتی و خصوصی به منظور تجاری کردن نتایج تحقیقاتی، طراحی و تاسیس شده‌اند. این مراکز با تلفیق توانایی پژوهشگران، کارآفرینان و صاحبان صنایع به توسعه سریع فناوری کمک می‌کنند.
خبرنگار: سعید صفارایی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.