به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست با جامعه پزشکی استان افزود: این سازمان های مردم نهاد شامل 10 موسسه خیریه بیمارستانی، 43 موسسه خیریه درمانی و یک سازمان مردم نهاد در عرصه علم و فناوری است.
وی اظهار کرد: اجتماعی کردن امر سلامت می تواند منجر به رفع مشکلات،کمبودها و مسائل موجود در حوزه سلامت و درمان جامعه شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در عین آنکه تمام ساحتی بوده و در حوزه های مختلف تلاش های گسترده ای را انجام داده، عملکرد آن در حوزه های سلامت و سیاست خارجی نمود بیشتری برای مردم داشته است.
حسینی افزود: در این مدت با وجود اصلاح رشد منفی 6.7 درصدی اقتصاد به بیش از هفت درصد و کاهش تورم 40 درصدی به کمتر از 10 درصد، ایجاد بیش از چهار میلیون اشتغال جدید و سایر تلاش ها، اقداماتی که در قالب طرح سلامت انجام شد، بی بدیل بوده است.
وی با اشاره به افزایش حدود 6 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص که موجب رشد 25 درصدی نیروی انسانی در مناطق محروم کشور شد، اظهار کرد: ایجاد 24 هزار تخت بیمارستانی مدرن و 122 بیمارستان جدید از جمله ثمرات طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت علاوه بر خدمات و آثار مثبت، اشکالاتی هم دارد، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تداوم این طرح را با رفع اشکالات و 6 راهبرد در عرصه سلامت برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: این راهبردها بر مبنای کوچک نمودن تشکیلات دولتی و گسترش سازمان های مردم نهاد استوار شده است.
وی استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده را سیاست دیگر حوزه سلامت ذکر کرد و گفت: اجرای نوآوری در آموزش و پژوهش و تربیت پزشک مساله محور در حوزه سلامت و تامین منابع و کاهش هزینه ها از جمله سیاست های امسال وزارت بهداشت است که در استان خراسان رضوی با جدیت دنبال می شود.
وی اظهار کرد: سه سند امنیت غذایی و جامع، کنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر و سند توسعه سلامت انسانی، مبتنی بر اجتماعی کردن امر سلامت می باشد که در استان خراسان رضوی تدوین و مبنای عمل قرار گرفته است.
حسینی بر حضور سازمان نظام پزشکی و عضو ثابت آن در کارگروه سلامت و امنیت غذایی به عنوان رکن اصلی امنیت غذایی در استان خراسان رضوی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه 80 درصد عوامل سلامت مربوط به سازمان ها و عواملی غیر از مرکز بهداشت و درمان است، گفت: باید با اصلاح رفتارها و روش ها به سوی سلامت کامل جامعه اعم از جسمی و روانی گام برداریم.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.