یکی از سپرده گذاران موسسه منحله پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: سه سال است که نه پولی دریافت کرده ایم و نه به ما دفترچه کاسپین داده اند و همچنان در بلاتکلیفی هستیم.
محمود فاضلی افزود: اعلام شده است 500 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات موسسات منحله کاسپین به جز موسسه فرشتگان تخصیص یافته است اما تاکنون در مشهد مبلغی به این عنوان پرداخت نشده و مدیران محلی کاسپین نیز از زمان پرداخت یا تخصیص این میزان اعتبار به خراسان رضوی اطلاعی ندارند.
یکی از سپرده گذاران موسسه منحله فرشتگان نیز گفت: از حدود یک ماه قبل اعلام شده است که این موسسه مطالبات طلبکاران بیش از 200 میلیون تومان را پرداخت کرده که اینگونه نبوده است.
محمد آرام افزود: پرداختهای 200 میلیون تومانی فقط به شرط داشتن بیش از 400 میلیون تومان سپرده، همراه داشتن اسناد و دفترچه بانکی، مشترک نبودن حساب، نداشتن بدهی و وام معوق صورت می گرفته و این شرایط اکنون نیز تغییر کرده است.
وی اظهار کرد: هماهنگی بین مدیران تهران و شهرستانهای موسسه کاسپین و هماهنگی بین سخنان مسئولان بانکی و اقتصادی با آنچه در باجه های موسسه اتفاق می افتد وجود ندارد.
سپرده گذاران حدود ساعت 11:30 به حضور خود در این محل پایان دادند.
از اواخر اردیبهشت ماه امسال با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت اما در مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حساب های موسسه کاسپین به درخواست شاکیان، مسدود و روند پرداخت متوقف شد.
از اواسط آبان ماه پرداخت مطالبات سپرده گذاران تعاونی منحل شده فرشتگان با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی و رفع انسداد برخی حساب ها توسط قوه قضائیه تا سقف 2 میلیارد ریال از سر گرفته شد و مدیر عامل موسسه کاسپین مدت معینی را برای این امر پیش بینی کرد.
موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا (س) مشهد، بدرتوس و پیوند، از سال 1394 شکل گرفته است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.