یکی از سپرده گذاران موسسه بدرتوس به خبرنگار ایرنا گفت: سه سال از بلوکه شدن پولهای ما در حسابهای بدر توس سابق و کاسپین فعلی می گذرد و مدت 2 سال است که دفترچه کاسپین را گرفته ایم.
لی اسلامی افزود: از مرداد ماه 96 تمام املاک و داراییهای بدر توس و 33 شعبه آن صورتجلسه و به موسسه کاسپین تحویل شده و قول داده اند هفته بعد از آن پولهای سپرده گذاران بازگشت اده شود اما هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
وی مدعی شد: کل مبلغ طلب نقدی 22 هزار سپرده گذار موسسه بدرتوس دو هزار و 700 میلیارد ریال است و بقیه آن تا 9 هزار و600 میلیارد ریال طلبکاری مربوط به املاک است لذا مسئولان ابتدا همان طلب نقدی را تسویه و طلبکاری املاک را بعدا حسابرسی کنند.
علیرضا سلیمی یکی از سپرده گذاران موسسه منحله پیوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این موسسه نیز مانند بدرتوس سه سال است هیچ پرداختی به سپرده گذاران نداشته و سپرده گذاران این موسسه نیز خواستار اقدام مسئولان در تعیین تکلیف حسابهای پیوند هستند.
گرچه اواخر اردیبهشت گذشته با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت اما مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حسابهای کاسپین به درخواست شاکیان مسدود و روند پرداخت برای سپرده گذاران این موسسه متوقف شد.
موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا(س) مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفته است.
خبرنگاران: ناصراسدزاده هروی/ میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/ 7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.