به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی سعیدی روز دوشنبه در آیین پایانی همایش ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: چهار عامل در محصول نظام آموزش و پرورش و دانشگاه که مورد رضایت خداوند باشد، موثر است که شامل استاد، محتوای آموزشی، محیط آموزشی و نحوه مدیریت می شود.
وی بیان کرد: اگر چهار عامل مذکور در نظام آموزش و پرورش کشور براساس فرامین و قواعد کلی طرح راهبردی الهی در کنار هم قرار گیرند، محصول مدرسه، دانشگاه و حوزه یک فرد موثر و مقبول نظام الهی خواهد بود.
وی اظهار کرد: از مرکز آموزشی که دارای یک استاد سکولار و محیط آلوده آموزشی است و مصداق آن را در برگزاری اردوهای مختلط و جشنواره رقص مختلط در برخی شهرهای کشور می توان دید، نمی توان توقع داشت که محصول درستی ارائه دهد.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دین باید در همه بخشهای سبک زندگی مسلمانان نمود داشته باشد، افزود: ساختمانی که مهندس و طراح سکولار دارد باید با ساختمانی که طراح و مهندس مسلمان دارد، تفاوت داشته باشد اما مدل برخی ساختمانها در کشور مدل غربی و سکولاریستی است که با مبانی دینی ما انطابق ندارد.
حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: با بررسی قرآن و آیات شریفه آن درمی یابیم که خداوند متعال طرح جامع راهبردی برای بشریت تدوین کرد که بخشی از آن مربوط به عالم تکوین و بخشی مربوط به عالم تشریع است.
وی افزود: خداوند برای هدایت انسان، پیامبر را فرستاد، تداوم بعثت پیامبر اسلام (ص) نیز در قالب امامت معنا پیدا می کند زیرا امامت مجرای تحقق ولایت الهی، اهداف و آرمان های بعثت است.
وی ادامه داد: این طرح جامع خداوند یک جهت افقی و یک جهت عمودی دارد، جهت افقی آن فراگیر بودن طرح است و جهت عمومی آن همه لایه های زندگی بشریت را شامل می شود.
حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: اولین لایه از زندگی بشریت، جهان بینی، دومین لایه مبانی و اصول، سومین لایه نظام مدیریت و قانونگذاری، چهارمین لایه قواعد کلی حاکم بر اراده انسان و لایه پنجم قواعد زندگی در شهر است.
وی گفت: عدم رعایت قواعد زندگی در شهر، باعث بروز مشکل در جامعه از نظر فرهنگی می شود که این مهم ریشه در چند مساله دارد، اما مشکل در طرح و برنامه و رهبری جامعه بلکه مشکل در لایه های بعدی زندگی بشریت و نواقص آن است.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: دانشگاه پیام نور دارای 550 مرکز آموزشی است و تلاش خود را معطوف به گسترش آموزش مجازی و برگزاری کلاس های 100 هزار نفره به صورت مجازی کرده است.
محمدعلی داوریار افزود: فرهنگ مقدم بر آموزش است و بی تردید ترویج فرهنگ رضوی به ارائه محصولی مطلوب از دانشگاه ها کمک می کند.
وی بیان کرد: همایش ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی از سلسله برنامه های بخش دانشگاهیان پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است که توسط دانشگاه پیام نور برگزار شده است.
وی اظهار کرد: از سوی دانشجویان دانشگاه های پیام نور سراسر کشور 100 مقاله به این همایش ارسال شد که 70 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی علمی – پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی از سری برنامه های بخش دانشگاهیان پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است که توسط دانشگاه پیام نور به میزبانی مشهد برگزار شد.
پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا در 77 کشور و 2400 نقطه از جهان برگزار شد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.