سید جواد حسینی روز شنبه در چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور وزیر کشور در مشهد افزود: اگر در مسائل اجتماعی نگاه تقلیل گرایانه باشد مشکل حل نخواهد. تقلیل معضلات اجتماعی به مسائل امنیتی، سیاسی و پلیسی راه حل مشکلات اجتماعی نیست.
وی ادامه داد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گرو هماهنگی دولت، بزرگ شدن سازمانهای مردمی و کوچک شدن سازمان دولت امی باشد لذا امید است با نگاه چندوجهی و چند سبب بینانه بتوانیم در کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر موفق عمل کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور ارتقای فعالیتهای سازمان های مردم نهاد چند راهبرد در استان ترسیم شده که رشد کیفی و کمی سمنها، توسعه منطقه ای، توسعه قشری، توسعه موضوعی، توانمندسازی، شبکه سازی، ایجاد خانه تشکلها و تدوین نظام نامه تعامل دولت با سازمانهای مردم نهاد از جمله آنها برای تشکلهای غیردولتی است.
وی افزود: در دهه نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوع نگاه به مسائل اجتماعی اخلاقمدار، آخرتگرایانه و مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر بود. گرچه این نوع نگاه برای مسائل اجتماعی لازم است اما کافی نیست لذا با این نوع نگاه مشکلات و معضلات اجتماعی کاهش نیافت.
حسینی ادامه داد: در دهه دوم انقلاب نوع نگاه به مسائل اجتماعی با هدف مهار و کاهش مسائل اجتماعی به نگاه کنترلی و پلیسی تغییر کرد و به دنبال آن اجتماع پلیسی، حراستها و گزینشها افزایش یافت اما مسائل اجتماعی و آسیبهای آن کاهش نیافت.
وی گفت: هم اکنون نوع نگاه به مسائل اجتماعی و آسیبها، نگاه اجتماعی و دخالت دادن مردم و سازمانهای مردم نهاد در این مسائل است. شاکله اصلی این رویکرد نیز بزرگتر شدن سازمانهای مردم و کوچکتر شدن سازمان دولت می باشد
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با ورود سازمانهای مردم نهاد به حوزه مهار آسیبهای اجتماعی و به همت آنان بیش از 2هزار نفر از بهبود یافتگان اعتیاد در این استان تاکنون مشغول کار شده اند که نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد.
چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمانهای مردم نهاد و مسئولان استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در مشهد برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.