به گزارش ایرنا، ساره صمدی در جریان این بازدید اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت دانش بنیان پژوهش محور است و توجه به پژوهش از اهداف اصلی ناجا است.
وی افزود: پلیس در زمینه های پیشگیری از جرم و تامین امنیت باید از سارقان و مجرمان پیشی بگیرد از این رو توجه به آینده پژوهی ضروری است.
صمدی با بیان اینکه مراکز و دفاتر تحقیقاتی پلیس در کل استانهای کشور فعال است، خاطرنشان کرد: مهمترین ماموریت این دفاتر نیز ایجاد پلیس دانش بنیان و ماموریت گراست و ماموریت پلیس در استان خراسان رضوی و شهرستانها نیز براساس دانش محوری انجام می شود.
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به حمایت این دفتر از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشگاهی گفت: کسر حداقل سه ماه خدمت سربازی برای ارائه طرح های تحقیقاتی دانشگاهی از اقدامات تشویقی این دفتر در راستای ترغیب دانشجویان به فعالیت های پژوهشی است.
وی افزود: همچنین هم اکنون واحدهای تحقیقاتی پلیس در معاونتها، پلیس های تخصصی و شهرستانهای استان فعال شده و پلیس های تخصصی نیز درگیر این موضوع شده اند.

*لزوم هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها در تحقق امنیت پایدار
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، به کاربستن تحقیقات را از رویکردهای این دفتر برشمرد و بیان کرد: در جامعه کنونی همه دستگاه های خصوصی و دولتی مرتبط باید برای ایجاد امنیت پایدار در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند.
صمدی افزود: امنیت پایدار به طور مستمر در حال تولید است و تمام ارگانها، سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی باید در کنار پلیس برای تحقق این مهم به وظایف خود عمل کنند.
وی انضباط ترافیکی، آسیب های اجتماعی انضباط اجتماعی، مبارزه با سرقت، مبارزه با مواد مخدر، فضای مجازی، خشونت و اعتیاد را از اولویت های پژوهشی عنوان کرد که البته برای کنترل جرایم مرتبط همراهی تمامی دستگاه های متولی و مربوط نیاز است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: دفتر پژوهش پلیس باید با ریشه یابی دلایل وقوع و گسترش جرایم بویژه جرایم ویژه، راهکارهای کاربردی برای پیشگیری از آن ارائه کند.
شاهین فرشاد افزود: با توجه به کاهش سن ارتکاب برخی جرایم نظیر اعتیاد در جامعه، خانواده ها باید با اطلاع رسانی های صحیح و کاربردی از سوی پلیس، آگاهی های لازم را در این خصوص کسب کنند.
وی با اشاره به نقش ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور در زمنیه اطلاع رسانی، بیان کرد: ایرنا با 60 دفتر داخلی و دهها دفتر نمایندگی در خارج از کشور، رسانه ای تاثیرگذار در عرصه بین المللی است.
رئیس ایرنا در خراسان رضوی تاکید کرد: سرعت، صحت و دقت مهمترین رویکرد این خبرگزاری در عرصه اطلاع رسانی است ولی صحت هیچگاه فدای سرعت نمی شود.
فرشاد ادامه داد: ایرنا آمادگی هرگونه همکاری با نیروی انتظامی و دفتر پژوهش را در زمینه اطلاع رسانی و آگاه بخشی جامعه دارد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.