حسین ریاحی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: پیش از این دانش آموزان رشته های هنرستان و کار و دانش وارد دوره پیش دانشگاهی نمی شدند و تنها دانش آموزان رشته های نظری به پیش دانشگاهی می رفتند لذا استقرار پایه دوازدهم از حساسیت بالایی برخوردار است.
وی استقرار این پایه را از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش و نیازمند برنامه ریزی جدی توصیف و بیان کرد: سال آینده با حذف دوره پیش‌ دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی بطور کامل به شش، سه ، سه مبدل و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از 11 به 12 سال ارتقاء می‌یابد. بنابراین همه دانش آموزان پایه 11 در کشور به پایه 12 می روند که این انتقال نیازمند حجم زیادی تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است.
دبیر کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون نیز آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است. برآوردها حاکی است با اجرای کلاس 12 مشکل منابع انسانی مطرح می شود لذا هفت ماه فرصت برای مدیریت این مساله وجود دارد.
وی گفت: در حوزه ستادی پیگیریها و برنامه هایی در دست اجرا است اما باید با برآورد دقیق نیروی مورد نیاز نسبت به جذب نیروهای جدید، حذف حق التدریسها و یا دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان اقدام شود.
ریاحی نژاد افزود: نظام آموزشی شش، سه، سه با تغییرات در نظام آموزشی و بخشهای مختلف به سمت مطلوب پیش رفته است. اضافه شدن 12 عنوان درس جدید در سه مقطع آموزشی، تصویب سند تحول بنیادین، تاسیس دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز، تعیین 6 ساحت تربیتی و 6 زیرنظام اجرای سند تحول بنیادین از جمله تغییرات اعمال شده در راستای استقرار این نظام آموزشی است.
وی ادامه داد: زیرنظام برنامه درسی ملی که نقشه راه محتوایی تعلیم و تربیت می باشد تهیه شده و امید است به این ترتیب با تولید محتوای لازم مشکل حافظه محوری در نظام آموزشی حل شود. در مقطع نظری چهار رشته، در فنی و حرفه ای 46 رشته و در کار و دانش 156 رشته تحصیلی در چارچوب نظام آموزشی جدید پیش بینی شده تا دانش آموزان بر حسب علاقه، استعداد و نیاز کشور تربیت شوند.
دبیر کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش برای شرکت در مراسم معرفی معاون جدید آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.
930 هزار دانش آموز در پایه یازدهم مقطع سه ساله متوسطه دوم در سطح کشور تحصیل می کنند. وزارت آموزش و پرورش حدود یک میلیون معلم و کارمند دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.