سعید صالح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی از موضوعاتی است که والدین بطور جد پیگیر آن هستند و تناسب آن با خدمات و امکانات مدرسه برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: با هدف ساماندهی شهریه در مدارس غیردولتی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی سامانه ای با نام 'سامانه همگام' راه اندازی شد که در قالب آن مدارس غیردولتی با اعلام اطلاعات و تجهیزات مدارس خود در قالب فرمول جدید سطح بندی و درجه بندی می شوند.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب تفاوت امکانات و فضای آموزشی منجر به تفاوت شهریه دو مدرسه در یک محل یا خیابان خواهد شد تا به این ترتیب افزایش سطح تجهیزات و امکانات روشن و مدارس به سمت ارتقاء تشویق شوند.
وی افزود: میزان شهریه تعیین شده در سامانه همگام پس از بررسی در شورای ناحیه و تایید نهایی در شورای اداره کل وزارت آموزش و پرورش به صورت شهریه نهایی از طریق سامانه همگام اعلام می شود.
صالح ادامه داد: شهریه های نهایی تا پایان خرداد ماه اعلام می شود. تا آن زمان مدارس می توانند ثبت نام دانش آموزان را بر اساس مبلغ شهریه پارسال انجام دهند.
وی گفت: در سال تحصیلی 96 - 95 با احتساب پیش دبستانیها بیش از دو هزار و 391 مدرسه غیردولتی در سطح استان خراسان رضوی فعالیت داشتند.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی رویکرد آموزش و پرورش را توسعه مدارس غیردولتی اعلام و بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه 15 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل باشند و این در حالی است که در سطح کشور تنها 10 درصد این رقم تحقق یافته است.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری با احتساب طرح خرید خدمات تعداد 127 هزار و 689 دانش آموز در مدارس غیردولتی خراسان رضوی تحصیل می کنند. شمار نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی این استان نیز هفت هزار و 764 و نیروهای طرح خرید خدمات هزار و 336 نفر هستند.
صالح یکی از رویکردهای مهم در حوزه مدارس غیردولتی را ارتقا شاخصهای هوشمندسازی آنها ذکر و بیان کرد: هم اینک ناحیه چهار آموزش و پرورش در مشهد با دارا بودن 105 مدرسه هوشمند در حوزه مدارس غیردولتی بیشترین آمار مدارس غیر دولتی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در مجموع 506 باب مدرسه غیردولتی در خراسان رضوی بطور کامل هوشمند سازی شده اند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.