به گزارش ایرنا احمد سلطانی روز سه شنبه در جریان نشست بین المللی آگاهی رسانی خطرات مهمات انفجاری باقی مانده از جنگ در مشهد اظهار کرد: این روستاها در نزدیکی مناطق مرزی آلوده به مین قرار دارند که کلیه ساکنان این نواحی زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: مجموعا 42 هزار کیلومتر مربع از مرزهای غربی کشور در همسایگی کشور عراق مناطق آلوده به مین هستند.
وی افزود: البته درصد زیادی از مناطق آلوده پاکسازی شده اما همچنان مناطق آلوده ای وجود دارد و با هدف حفظ مردم از خطرات آسیب های ناشی از میادین مین، ارائه این آموزشها ضرورت دارد.
سلطانی از مهاجران افغان، ساکنان استانهای غربی، مهاجران عراقی، بازدید کنندگان از استانهای غربی و زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق به عنوان پنج گروه هدف این آموزشها یاد کرد.
وی گفت: با توجه به وجود مین در 2 کشور افغانستان و عراق، ارائه این آموزشها به مهاجران این کشورها مورد تاکید است که آموزش به اتباع افغانستان از سال 2004 آغاز شده و تا کنون بیش از 2 میلیون افغان زیر پوشش این آموزش قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: ارائه آموزشها به دانش آموزان بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت فراگیری مطلوب، آموزش دیگر اعضای خانواده نیز از طریق دانش آموزان محقق می شود.
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر ایران دارای شبکه گسترده امداد و نجات است که با 420 شعبه و دفتر نمایندگی و 550 پایگاه عملیاتی در جاده، کوهستان، سیلاب، ساحل و غیره کار امدادرسانی به مردم را بر عهده دارد.
نشست بین المللی آگاهی رسانی خطرات مهمات انفجاری باقیمانده از جنگ با حضور نمایندگان سازمان های امدادی 9 کشور دنیا شامل تاجیکستان، پاکستان، ارمنستان، کامبوج، عراق، سوریه، سوئیس، انگلستان و بوسنی هرزگوین از امروز به مدت سه روز در مشهد برگزار می شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.