به گزارش ایرنا، در این انتخابات که روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و توسط هیات رئیسه سنی جلسه برگزار شد، حجت الاسلام سید جابر هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهرستان مه ولات، نامزد دیگر این انتخابات بود که هفت رای به دست آورد.
امیر شهلا در این مراسم گفت: تمرکز زدایی اولویت کاری اینجانب است و همه تلاش خود را برای توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق بویژه مناطق پیرامونی بکار می بندم لذا محوریت برنامه اینجابت نگاه توسعه ای به شهرهای کوچک و دور از مرکز است.
وی افزد: تا زمانی که همه امکانات در مرکز استان و شهرستان توزیع شود با سیل حاشیه نشینی روبرو هستیم لذا با ایجاد رونق اقتصادی و فرهنگی در شهرهای کوچک می توان از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ جلوگیری کرد.
همچنین سعید برزویی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار، به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی استان انتخاب شد و حسین احمدپور و احمد فرودی روسای شوراهای اسلامی شهرستانهای رشتخوار و کلات به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم هیات رئیسه شورای پنجم استان انتخاب شدند.
پس از تعیین هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی استان، انتخابات تعیین نمایندگان استان در شورای عالی استانها آغاز شد که از میان 12 نامزد امیر شهلا با 18 رای و اکثریت آرا، به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استانها به مدت چهار سال انتخاب شد.
انتخابات مجدد بین چهار نامزد دارای بیشترین رای در دور قبل برگزار شد که سید حسین علوی نسب و علی محمد اللهیاری به ترتیب با 15 و 13 رای به همراه امیر شهلا به عنوان سه نمانیده استان در شورای عالی استانها انتخاب شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در اصل هفتم قانون اساسی استفاده از نظام شورایی در کشور مورد تاکید قرا گرفته و حضور نماینده این استان به عنوان رئیس شورای عالی استانها در دوره چهارم از اتفاقات مثبت آن دوره است.
محمد مقدوری افزود: 395 نفر در استان عضو شوراهای اسلامی 73 شهرخراسان رضوی هستند و همچنین هشت هزار و 410 نفر نیز به عنوان عضو شوراهای اسلامی روستاهای این استان انتخاب شده اند.
وی با اشاره به حضور سه زن در میان نمایندگان شورای اسلامی استان در دوره پنجم اظهار کرد: ازمیان 73 شهردار، حکم 70 شهردار ابلاغ شده و انتخاب سه شهردار از شوراهای اسلامی شهرها قطعی نشده است.
رئیس سابق شورای عالی استانها نیز گفت: مجمع عالی استانها جزء معدود ساختاری است که می تواند طرح و لایحه به مجلس ببرد که حکایت از اهمیت آن دارد.
غلامرضا بصیری پور، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا را از ارکان تصمیم گیری کشور خواند و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در دوره چهارم 117 هزار عضو داشتند که رقم قابل توجهی است و می توانند نقش مهم در ساختار تصمیم گیری کشور ایفا کنند.
وی اظهار کرد: شوراهای فرادستی مثل شورای شهرستان و استان نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در ساختار تصمیم گیری به دست آورند و جا دارد نمایندگان دوره پنجم شورای استانی به نقش آفرینی در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.
انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور ۲۹ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.