محمدمهدی احمدی چهارشنبه شب در برنامه شب فرهنگی تربت جام در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد افزود: اگر نسل جدید از گذشتگان منقطع شود احساس بی هویتی می کند و از فرهنگهای دیگر الگوهایی خواهد گرفت که باعث چندالگویی در یک خانواده می شود.
وی برگزاری شبهای فرهنگی را در نمایشگاه کتاب موثر توصیف و بیان کرد: برگزاری شبهای فرهنگی زمینه خوبی است که مردم طی آن نسبت به توانمندیها و ظرفیتهای شهرهای خود آگاهی پیدا کنند تا از آن استفاده منطقی داشته باشند. برگزاری شبهای فرهنگی و معرفی خرده فرهنگها به مردم باعث می شود فرهنگ غالب و توانمندیهای فرهنگی استان که متشکل از خرده فرهنگهاست شناخته شود و این نسل به هویت و پیشینه خود افتخار کند.
او ادامه داد: تربت جام دارای سابقه تمدنی است و شهرستانی باهویت و شناسنامه دار به شمار می رود. از این جهت دارای مفاخر و شخصیتهای صاحب نظر در حوزه های مختلف به ویژه موسیقی مقامی است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی مقامی دارای هویت تاریخی و بخشی از هویت ملی ما است. این نوع موسیقی بیانگر آداب و رسوم هر منطقه، سبک زندگی مردم، احساسات و هویت آنها می باشد. از سوی دیگر تربت جام نماد وحدت است و برادران شیعه و سنی در کنار هم با محوریت الفت و انس زندگی می کنند.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام 9 تا 15 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود. در این نمایشگاه هر شب برنامه شب فرهنگی یکی از شهرستانهای خراسان رضوی با معرفی ویژگیهای آن خطه برگزار شد.
تربت جام از شهرستانهای مرزی خراسان رضوی واقع در شرق این استان است که از ویژگیهای بارز آن موسیقی محلی یا مقامی می باشد. هنرمندان تر بت جامی پیشکوست زیادی در این عرصه مطرح هستند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.