سید جواد حسینی روز سه شنبه در جمع اعضای مجمع عمومی سلامت شهرستان کاشمر افزود: با وجود افزایش تعداد تختها و فعالیتهای انجام ‌شده، در حوزه سرانه تختهای بیمارستانی با کمبود مواجهیم بطوری‌ که هم اینک سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1.8، در خراسان رضوی 1.9 و در کاشمر 1.5 است لذا ضرورت دارد برای رسیدن به استاندارد جهانی این شاخص را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نخستین موج تحولی خود را به مهمترین موضوع جامعه یعنی سلامت با 'طرح تحول نظام سلامت' اختصاص داد که جای تقدیر فراوان دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی مهمترین شاخص و خروجی نظام سلامت را افزایش امید به زندگی ذکر و بیان کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی امروز امید به زندگی در میان ایرانیان بیش از 20 سال افزایش یافته و به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت ظرف چهار سال اخیر این شاخص 3.5 سال بیشتر شده است.
وی گفت: تمامی دستگاهها و فعالیتهایشان باید سلامت محور باشد لذا در نخستین گام 'سفیر سلامت' در دستگاهها به عنوان رابط با دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده است.
حسینی افزود: 80 درصد سلامت بر رفتار انسانها متمرکز است و برای رفتار انسانها همه ما مسئول هستیم. برای ایفای نقش همگان در رفتار انسانها 'مجمع عمومی سلامت' در شهرستانها راه اندازی می شود و اسفند آتی مجمع سلامت استان نیز فعالی خواهد شد.
وی افتتاح نخستین مجمع عمومی خیرین سلامت خراسان رضوی را در کاشمر حرکت بسیار بزرگ و قابل تقدیر توصیف و بیان کرد: سلامت شامل ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است لذا تمام دستگاهها و کنشگران اجتماعی دست اندرکار تولید سلامت هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شبکه بهداشت و درمان کاشمر 167 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و دو بیمارستان این شهرستان با 270 تخت فعال 150 هزار مراجعه کننده سالانه دارند که 20 هزار نفر آنان بستری می شوند.
وی افزود: ایجاد پایگاه اورژانس اجتماعی، 11 مرکز خدمات سلامت روستایی و 49 خانه بهداشت در کاشمر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت برای این شهرستان است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.