محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به 12 آذر 'روز جهانی معلولان' افزود: برای رفع این نواقص نشستهای تخصصی با اداره کل بهزیستی برگزار و مقرر شد مدیران آن اداره کل محورهایی مناسب سازی را که در اولویت قرا دارند به شهرداری و شورای شهر معرفی کنند تا در جهت رفع نواقص اقدامات لازم صورت گیرد.
45 هزار معلول در اداره بهزیستی مشهد دارای پرونده هستند که یک سوم آنها را معلولان جسمی حرکتی تشکیل می دهند. از این تعداد 30 هزار در شهر مشهد و بقیه در روستاهای حاشیه این شهر سکونت دارند.
وی در ادامه پیرامون مشکلات بیمه برخی اصناف نیز گفت: برخی مشاغل حساس صنفی فاقد بیمه هستند و همچنین در حوزه منازل مسکونی بسیاری از این واحدها فاقد پوشش بیمه ای هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شهرداری و شورای شهر باید در راستای فراگیرشدن بیمه و ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای شهروندان حرکتی جدی را آغاز کنند.
به ازای هر 29 مصرف کننده در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد. جمعیت صنفی خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنفی کشور است. 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند که بخش قابل توجه آنها در مشهد استقرا و فعالیت دارند.
وی در ادامه به هفته وحدت نیز اشاره و بیان کرد: وحدت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است و اقشاری از اقوام و مذاهب مختلف با آرامش و امینت در این کشور زندگی می کنند.
حیدری ادامه داد: در آموزه های دینی و قانون اساسی بر وحدت تاکید شده و این مهمترین مقوله مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است. وحدت فقط یک رویکرد تاکتیکی نیست بلکه راهبرد اساسی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و امیدواریم به صورت عملی گامهایی برای تعمیق انسجام و وحدت ملی برداریم.
وی گفت: قانون اساسی مبنای عمل و میثاق ملی ما است و در این قانون بر مسائل حقوق شهروندی تاکید داریم.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.