به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی شامگاه پنجشنبه در نشستی با تیم ژاپنی طراحان و کارشناسان مناسب سازی شهر با بیان اینکه بهسازی معابر برای تردد افراد دچار معلولیت از اهم امور است، افزود: این امر باید با تعامل شورای شهر و شهرداری با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه گاهی یک انسان عادی و سالم نیز نمی تواند به راحتی در پیاده رو ها تردد کند، ادامه داد: در نشستی به مسئولان شهری و شورا پیشنهاد داده شد که حتی برای یک بار پیاده در نقاط مختلف شهر قدم بزنند تا متوجه مشکلات و موانع مسیرها و معابر باشند.
طهایی گفت: می توان تجارب ژاپن را در البرز بومی سازی کرد چرا آنها از سال ها پیش در این رابطه اقداماتی قابل توجهی انجام داده و روند مطلوبی را طی کرده اند.
وی افزود: سازمان بهزیستی از مدت ها پیش در خصوص بهسازی و مناسب سازی معابر تلاش هایی داشته ولی مشکلات و موانع بسیار جدی و وسیع است از این رو نیاز به یک عزم همگانی به خصوص در شهرداری و شورای شهر وجود دارد.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اضافه کرد: باید توجه ها به این موضوع مهم جلب شود چراکه در این صورت انگیزه مضاعفی برای اقدامات بزرگ ایجاد خواهد شد.
وی گفت: راه اندازی مسابقه و ایجاد رقابت بین شهرداری ها برای مناسب سازی معابر می تواند راهکار موثری برای تسریع در روند کار باشد به این دلیل که از این طریق شور و انگیزه بیشتری ایجاد می شود.
طهایی افزود: بسیاری از مسئولان آگاهی لازم را از مسائل و مشکلات شهر دارند بنابراین باید در عمل نیز اقدامات موثری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ناظران دفاتر فنی نیز باید توجه ویژه ای در این رابطه داشته باشند چراکه تنها آموزش کافی نیست بلکه طرح ها و برنامه ها باید به مرحله اجرا برسند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.