آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در 'همایش محمد(ص) بشیر وحدت' با حضور علمای شیعه و سنی استانهای سه گانه خراسان در دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: تحجر، ایستایی و با توسعه و گسترش اسلام همراه نشدن است. اگر روحانیت شیعه و اهل سنت در یک نقطه توقف کنند در حالی که اسلام و پیامبر(ص) فراگیر می شود، این روحانیت مفید نخواهد بود.
وی ادامه داد: برای هر گوینده شهادتین مسأله انقلابی بودن یک اصل مهم و ضروری است و همه باید وارد جریان پویایی شویم و از سرنوشت دین و اسلام عقب نمانیم.
امام جمعه مشهد وحدت و چاشنی اقتدار بخشی دین و پیامبر(ص) را در کره زمین برخوردار از سه بستر ذکر و بیان کرد: بستر احساس و شعار یکی از این بسترها است اما در موضوع وحدت کفایت نمی کند. وحدت در حوزه بصیرت و وحدت در حوزه رفتار دیگر بسترهای لازم در مسأله وحدت هستند. بصیرت به معنای موقعیت امروز اسلام و پیامبر(ص) در دنیا است.
وی گفت: در هیچ دوره ای مثل امروز اسلام در چنین موقعیتی نبوده که همه دنیای کفر برای براندازی اسلام و پیامبر(ص) با هم متحد شوند. اگر اتحاد قدرتهای استکباری در مورد حمله قراردادن اسلام و پیامبر(ص) را درک کنیم در حوزه بصیرت به وحدت می رسیم.
آیت الله علم الهدی افزود: علما و روحانیان باید نسل جوان را نسبت به وضعیت خاص امروز جهان اسلام توجیه کنند و این یک اصل لازم برای علما است. اگر در این زمینه کوتاهی کنیم دشمن نسل جوان را می گیرد.

* همگرایی سد راه دشمنان
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان هم در این همایش گفت: همگرایی امت اسلامی سد محکمی در برابر فتنه های تفرقه انگیز دشمنان است. برخی حاکمان بدون ریشه مردمی، دست نشانده و مدعی خادم الحرمین بدون پرده پوشی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: وجود این حاکمان در کنار غفلت، ناآگاهی و تعصب بخشی از پیکره امت اسلامی باعث شده توطئه های استکبار در این منطقه بدست برخی از مسلمانان عملیاتی شود. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور و وحدت همه مردم به پیروزی رسید و همین عامل می تواند در ناکام ماندن توطئه‌های دشمنان موثر باشد.

* وحدت امر ضروری است
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این همایش گفت: شکست داعش نباید ما را دچار غفلت کند اگر از آنها غفلت کنیم بار دیگر با حمایت دشمنان به عرصه بر می گردند. تفکر داعش 70 سال قدمت دارد. هم اکنون حضور این تفکر با مجاهدات رزمندگان سپاه اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری شکست خورده است.
مولوی نذیر احمد سلامی افزود: هرگاه امت اسلامی با هم متحد بوده و حول محور پیامبر(ص) و قرآن جمع شده اند پیروزیهای گسترده ای بدست آورده اند و امروز هم در شرایط حساسی که قرار داریم وحدت امری ضروری است.

* وحدت یک موضوع تاکتیکی نیست
امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: وحدت یک موضوع تاکتیکی و مصلحتی نیست بلکه در شرایط امروزی جهان اسلام یک امر لازم است.
مولوی سید احمد عبداللهی افزود: برای نهادینه شدن وحدت باید تلاش کنیم و نسبت به هم محبت داشته باشیم.
همایش محمد(ص) بشیر وحدت با حضور 700 نفر از علمای اهل سنت و شیعه استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.