به گزارش ایرنا به نقل این علما، روز قدس نماد اراده امت اسلامی در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی و روز ایستادگی مستضعفان عالم در مقابل مستکبران است؛ امتی که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارد.
به عقیده نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و عملیات کور تروریستی در کشورمان، اشتیاق مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر شده و آنان باشکوه تر از سال های قبل در راهپیمایی این روز حضور می یابند.
آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری با اشاره به دستور اسلام مبنی بر مبارزه با ظلم افزود: این حضور که تحقق یک حقیقت را دنبال می کند، بدون شک اثر گذار بوده و ظلم ستیزی مسلمانان را به نمایش می گذارد.
وی همچنین به حمله موشکی سپاه به داعش را حمله به قلب صهیونست ها عنوان کرد و اضافه کرد: امام راحل با ابتکار خود بذری کاشت که پس از گذشت سالیان سال به درخت کهنسالی تبدیل شده است که هیچ قدرتی نمی تواند آن را از بین ببرد.
وی افزود: اکثر کشورهای جهان و حتی کشورهای غیرمسلمان نیز روز جهانی قدس را گرامی می دارند و در این روز فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهند.
رئیس دفتر آیت الله جوادی آملی در آذربایجان غربی نیز گفت: با توجه به اینکه جهان اسلام از طرف استکبار جهانی مورد تهاجم قرار گرفته و مسلمانان در مناطق مختلف جهان از گزند گروه های تکفیری در امان نمانده اند، شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس وظیفه ای ملی و شرعی است.
حجت الاسلام محمد فخری ادامه داد: در حال حاضر گروه های تکفیری به دستور اسرائیل و آمریکا تلاش می کند تا افکار عمومی را با تمرکز بر روی جنایت های این گروه ها از مساله فلسطین منحرف کند و در این شرایط نه تنها برای ملت ایران بلکه بر همه مسلمانان جهان واجب است که با حضوری گسترده تر از سال های قبل به دشمنان بفهمانند که مسلمانان هرگز مساله فلسطین را فراموش نمی کنند.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: احیا مسئله فلسطین باابتکار امام راحل، اسرائیل را در آن منطقه زمین گیر کرده است.
حجت الاسلام عسگر فعال آذر با بیان اینکه هدف اسرائیل تصرف سرزمین های اسلامی از نیل تا فرات بود، گفت: بیش از 60 سال است که اسرائیل در فلسطین دست به جنایت می زند تا این سرزمین را تصاحب کند اما مقاومت مردم فلسطین روز به روز آنان را منزوی تر کرده است.
وی افزود: طبق فرموده رهبری، تمام حرکت ها و جنایات هایی که در منطقه روی می دهد، برای فراموش شدن مساله فلسطین است و باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، مهر باطلی بر نقشه های آنان بزنیم.
امام جمعه موقت سردشت نیز با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت مسلمانان است، گفت: حضور پرشور مردم در روز قدس موجب وحدت و انسجام بیشتر مسلمانان می شود.
ماموستا محمد واوی با بیان اینکه سلطه گران منطقه در تلاشند تا حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کنند، اظهارکرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس خواب خوش اسرائیل را آشفته خواهد کرد.
وی افزود: جهان غرب و در راس آن آمریکا و اسرائیل پیام ملت های مسلمان در راهپیمایی روز قدس را دریافت می کنند اما جرات اعتراف به این دریافت را ندارند.
ماموستا واوی حمله موشکی ایران را هشداری جدی به دشمنان و به ویژه رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس عنوان کرد.
روحانی اهل سنت و مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: مساله فلسطین متعلق به تمام مسلمانان جهان است و مسجد الاقصی به عنوان محل معراج پیامبر از حساسیت ویژه ای برای مسلمانان برخوردار است.
ماموستا عبد الرحمن محمد پور با بیان اینکه استکبار جهانی غده ای سرطانی را در قلب جهان کاشت تا منافع و ثروت مسلمانان را غارت کند، افزود: استکبار با راه اندازی تفرقه های قومیتی، جریان تکفیری و جنگ های نیابتی در منطقه تلاش کرده است تا نه تنها امنیتی برای اسرائیل به وجود آورد بلکه افکار عمومی را از جنایت های رژیم صهیونستی منحرف کند.
ماموستا محمد پور ادامه داد: اقدام و ابتکار امام راحل مبنی بر نامگذاری روز قدس، باعث جهانی شدن مساله فلسطین شد و جهانی شدن مساله فلسطین نیز اسرائیل را به وحشت انداخته است.
این روحانی اهل سنت حضور گسترده در روز جهانی قدس را پاسخی محکم به رژیم صهیونستی و حامیانش عنوان کرد.
امام جمعه موقت اهل سنت نقده هم اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس پیوند برادری بین مسلمانان را مستحکم می کند.
ماموستا حاصل بالقچی با بیان اینکه دشمنان و به ویژه آمریکا و اسرائیل در اتاق های فکر خود برای حضور نیافتن مردم در راهپیمایی روز قدس برنامه ریزی می کنند، گفت: ملت مسلمان ایران یکپارچه در صف های بهم پیوسته و با مشت های گره خورده، فریاد مرگ بر اسرائیل را در فضای کشور طنین انداز می کنند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه روز قدس را روز مقابله با کفر نامید و بر ضرورت شرکت تمام مسلمانان جهان و به ویژه ملت ایران و همچنین مردم ارومیه در این راهپیمایی تأکید کرد.
ملاعبد القادر بیضاوی ادامه داد: حضور مردم در روز جهانی قدس از دو جنبه مورد بررسی قرار می گیرد که مهمترین آن حضور پر شور مردم ولایتمدار ایران اسلامی به عنوان الگوی برتر جهان اسلام و تاثیرگذاری این حضور در بین مسلمان جهان است.
ملابیضاوی با بیان اینکه روز قدس روز مقابله با کفر و استکبار جهانی است، افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا سال‌های طولانی به مردم مظلوم فلسطین ظلم کرده و اکنون باید با اتحاد مسلمانان نابود شود.
وی اظهار کرد: در این روز بزرگ، تمام مسلمانان جهان نسبت به آزادی نخستین قبله گاه مسلمانان، احساس مسئولیت می کنند و احساسات پاک خود را نسبت به رهایی قدس شریف ابراز می دارند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه و نفاق سعی در از بین بردن وحدت میان مسلمانان دارند، اظهار کرد: برای اینکه دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست پیدا نکنند، باید مراسم راهپیمایی روز قدس امسال منسجم تر و باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در 16 مرداد 1358 شمسی و پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، امام خمینی(ره) از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان 'روز قدس' انتخاب کنند.
امروزه راهپیمایی روز قدس در بیش از 80 کشور جهان علاوه بر کشورهای اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا، کانادا، سوئیس، فرانسه، پرتغال، اتریش و صربستان راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می شود.
روز قدس برای ملت ایران یادگار جاودانه معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه ایی است که با درایت و تیز بینی اش ظلم و ستم رژیم صهیونستی را آشکار کرد و با نامگذاری روزی به نام ' قدس ' مساله فلسطین را جهانی کرد.
این روز یاد آور رنج ها و دردهای کودکان و زنانی است که در زیر تازیانه های دنیای کفر و به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی، هر روز و هر ساعت جان می سپارند.
آری، جمعه ای دیگر فرا می رسد تا یکبار دیگر ملت های مسلمان و غیر مسلمان نفرت و انزجار خود را نشان دهند و یکبار دیگر لرزه بر جان سران رژیم صهیونستی بیاندازند.
8135/ 3072
** گزارشگر: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.