علیرضا رشیدیان روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاههای صلواتی خدمت به زائران پیاده رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 340 هزار زائر پیاده رضوی وارد مشهد شده اند که بیش از میزان پیش بینیها است.
وی ادامه داد: حضور سه میلیون و 500 هزار زائر پیاده و غیرپیاده در مشهد برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت حضرت رضا(ع) پیش بینی می شود و اقلام زیادی برای پذیرایی از این جمعیت در ایستگاههای صلواتی موجود است و مازاد آن به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه ارسال خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در قالب حضور فعال خیران و خادمان خراسان رضوی در مناطق زلزله زده غرب کشور روزانه 200 هزار وعده غذا در بین آسیب دیدگان از زلزله تهیه و توزیع می شود.
رشیدیان امروز به استقبال کاروان زائران پیاده خانواده شهدا از سراسر کشور در مسیر مشهد- نیشابور رفت و از وضعیت اسکان زائران پیاده رضوی عضو خانواده معظم شهدا بازدید کرد. وی همچنین از ایستگاههای صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد شامل موکب قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، مجموعه موکبهای امام حسن مجتبی(ع) متعلق به نهادهای مختلف از جمله هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی، واحد نانوایی متعلق به شهرستان آران بیدگل شهرستان کاشان، موکبهای استانهای اصفهان، آبادان، خرمشهر و نجف آباد بازدید کرد.
بر اساس برآوردها امسال مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان چهار میلیون زائر و مسافر است که 330 هزار نفر از این تعداد زائران پیاده رضوی هستند. پارسال حدود 3.5 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده بودند. 275 ایستگاه صلواتی برای خدمات رسانی به زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد دایر است.
خبرنگاران: ناصر اسدزاده / مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.