آنان که برای شرکت در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در مشهد و عرض تسلیت به حضور امام رئوف مشرف شده اند به خبرنگار ایرنا گفتند: زیارت بارگاه منور رضوی محور اتصال و پیوند مسلمانان است.
آنان افزودند: باید از افتراق و اختلاف که توطئه محوری دشمنان است پرهیز نموده و همه مسلمین اعم از شیعه و سنی هوشیارانه برای تقویت وفاق و اتحاد بکوشند.
امام جمعه شهر بلبان آباد شهرستان دهگلان کردستان گفت: حفظ وحدت و تقویت انسجام بین مسلمانان از ضرورت های امروز دین و جهان اسلام است.
ماموستا ملا جمال جعفری که برای دهمین بار طی این ایام به بارگاه منور رضوی مشرف شده است، افزود: ما در تقابل و مبارزه با نظام استکباری همواره همدوش سایر هموطنان خود ایستاده ایم و تلاش می کنیم بر مبنای تاکید پیامبر مکرم اسلام (ص) بر وحدت و پیوند خود با سایر مسلمانان بیفزائیم.
وی اظهار کرد: مسلمانان اهل سنت کردستان همواره پا به پای نظام و انقلاب همراه با سایر اقشار و گروه ها و فرق در جامعه ایران اسلامی حرکت کرده و از تمام توان و ظرفیت خود برای حفظ این خاک و نظام بهره گرفته اند.
وی با اشاره به حدیث ثقلین که در آن پیامبر اسلام (ص) فرمود، 2 چیز گرانبها یعنی کتاب خدا و عترت را در بین شما به یادگار می گذارم، گفت: ما در این راستا همواره به این 2 ریسمان چنگ زده ایم و به آنها توسل جسته ایم.
وی ادامه داد: سفر به مشهد در سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) نوعی عرض ارادت و تجدید بیعت با حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) و همدلی و همراهی با شیعیان است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه پیرو یک مکتب هستیم و شیعه و سنی فرقی با هم ندارند.
مولوی عبدالعزیز خالقی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) رسالتی را که از سوی خداوند به وی محول شده بود آغاز کرد و در این راه هراسی از هیچ فرد و گروهی به خود راه نداد اما کفار همه توان خود را علیه آن حضرت به کار گرفتند و سعی کردند به اشکال مختلف بین اصحاب تفرقه بیاندازند.
وی اظهار کرد: تفرقه گرایی از کفار بر جای مانده بطوریکه آنان در عصر کنونی نیز همچنان تلاش خود را برای ایجاد افتراق و چند دستگی و درهم شکستن صفوف مسلمانان به کار می گیرند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران این توفیق را داشته که در سایه رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب به مظلومان و ستمدیدگان جهان کمک و از آنان حمایت کند.
مولوی خالقی افزود: جایگاه و حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی خاری در چشم دشمنان، کفار و نظام استکباری است و به همین سبب تمام توان خود را علیه نظام اسلامی به کار گرفته اند.
یکی از استادان اهل سنت حوزه و دانشگاه استان کردستان نیز گفت: تکریم، توسل و محبت اهل بیت (ع) از جمله اصول توصیه شده از سوی پیشوایان اهل سنت است و در بین پیروان اهل سنت، عترت حضرت رسول (ص) جایگاه ویژه دارد.
ماموستا ولایتی با بیان اینکه توسل به انبیا و صالحان وسیله ای برای قرب به خداوند است افزود: این محبت در بین اهل سنت غیر قابل انکار است.
وی اظهار کرد: دشمنان نمی توانند نور خدا را با سخنان و توطئه های خود خاموش کنند.
وی گفت: باید با هوشیاری و بصیرت مراقب باشیم که در دام آنها نیافتیم و در این راستا برای مقابله با دشمنان نیازمند شناخت دقیق آنان و طراحی هایشان هستیم.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت راز و جرگلان در استان خراسان شمالی هم به خبرنگار ایرنا گفت: مسلمین همه دارای کتاب واحد و قبله واحد هستیم و شیعه و سنی امت واحد و با هم برادرند.
نور محمد آخوند نوروزی افزود: اولیای خدا شفیع ما هستند و زیارت آنها در دین ما مورد تاکید قرار گرفته و رهبران ما به زیارت آنها توصیه کرده اند زیرا آثار این زیارت بر جامعه و اتحاد مذاهب و گروه های قومی و مذهبی بسیار تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه ما زیارت ائمه (ع) را وظیفه خود می دانیم، اظهار کرد: برای پیروزی در برابر وهابیون و خنثی کردن هرگونه توطئه باید این اتحاد و اتفاق تقویت شود.
امام جمعه بخش پایین جام تربت جام هم در این زمینه گفت: اهل سنت به اهل بیت (ع) عشق می ورزند و احترام بزرگان دین را واجب می دانند زیرا حول محور آنان پیوندها و تقریب مذاهب تقویت می شود.
حاجی امان الله برزگر افزود: تمسک به قرآن و ائمه (ع) از عوامل وحدت مسلمانان است.
وی اظهار کرد: اهل سنت احترام ویژه ای برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قائل است و به همین سبب برای عرض ادب خدمت نوه بزرگوار پیامبر مکرم اسلام (ص) برای پنجمین سال متوالی در این ایام به مشهد و زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع) مشرف شده ایم.
وی گفت: همه مسلمانان باید در مقابل دشمنان اسلام 'ید واحده' باشند و از منویات رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند.
برزگر افزود: امروز در شرایطی که برخی گروه های تکفیری و افراطی در جامعه اسلامی نفوذ کرده و تخم نفاق می کارند، مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند و با حفظ وحدت و پیروی از فرامین و منویات رهبری چشم دشمنان را کور و توطئه های آنان را خنثی کنند.
وی اظهار کرد: اینگونه سفرها و مناسبت ها و حضور مذاهب مختلف در کنار هم می تواند پیوندها را مستحکم تر و عمیق تر کند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1906 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.