سیدمجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان خدمت از ابتدای اجرای طرح همسفران خورشید، از 20 آبان ماه، با مشارکت 15 استان دیگر در محورهای چناران، قوچان، نیشابور، تربت حیدریه، سرخس و فریمان به سمت مشهد به زائران ارائه شده است.
وی گفت: در این طرح 25 پایگاه ثابت جاده ای، 76 پایگاه سیار و 3 کانکس امدادی به منظور خدمت رسانی به زائران پیاده ایام آخرماه صفر در نظر گرفته شده، ضمن اینکه 2 هزار و 115 بروشور آموزشی نیز بین زائران توزیع شده است.
وی از توزیع هشت هزار و 415 قلم دارو و به کارگیری63 دستگاه آمبولانس؛ 19خودرو ست نجات، 34خودرو کمک دار خبر داد و بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سانحه دیدگان و مصدومان نیز یک فروند بالگرد امدادی به صورت آماده باش و یک فروند بالگرد دیگر در صورت نیاز از مرکز نیز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در اجرای طرح همسفران خورشید و کمک به مسافران آمادگی اسکان اضطراری وجود دارد و اقلامی مانند پانچو، کاور امدادی و پتو و همچنین توزیع بسته های اضطراری شامل برخی مواد غذایی نظیر بیسکویت، آب؛ کشمش و خرما پیش بینی شده که در موارد اضطراری میان مسافران و در راه ماندگان توزیع می شود.
پیش شده در ایام پایانی ماه صفر 320 هزار زائر پیاده به مشهدالرضا (ع) سفر کنند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.