رسولیان روز سه شنبه در نشست هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این مبلغ به دستگاههای اقتصادی استان ابلاغ شده و با مشارکت تشکلهای اقتصادی و خانه صنعت، معدت و تجارت واحدهای تولیدی واجد شرایط می توانند از این یارانه بهره مند شوند.
وی به وجود 630 هزار میلیارد ریال حجم منابع بانکی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: برای بهبود روند سرمایه گذاری در حال ایجاد سامانه الکترونیکی سرمایه گذاری در استان هستیم. فضای کسب و کار طی چند ماه گذشته بهبود یافته و باید برای تحقق برنامه اشتغال استان به سمت سرمایه گذاری و بازارهای جدید حرکت کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بازار بورس را بهترین فضا برای توسعه سرمایه گذاری اقتصادی توصیف و بیان کرد: بازار بورس اوراق بهادار در خراسان رضوی بازاری مطمئن برای سرمایه گذاری مردم است و می تواند بخش عمده ای از سرمایه های خرد را وارد بخشهای مولد نماید زیرا تامین منابع مالی از طریق بانکها در کشور کافی نیست و باید این رویکرد تغییر کرده و به سوی بورس هدایت شود.
وی خواستار مشارکت بیشتر تشکلها به خصوص خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تجهیز سرمایه و بهبود روند سرمایه گذاری شد و افزود: خانه صنعت می تواند در حوزه های شناسایی واحدهای توانمند صنعتی و معدنی برای حمایت دولتی، چگونگی تشویق سرمایه گذاران، حل مشکلات سرمایه گذاران بزرگ، تعیین اولویتهای سرمایه گذاری در استان، رفع مشکل معدنکاران و بهینه سازی مصرف آب کمک موثری به مدیریت استان داشته باشد.
رسولیان در ادامه همچنین گفت: آیین نامه اجرایی برنامه اشتغال فراگیر کشور به خراسان رضوی ابلاغ و در کارگروه استانی توسعه اشتغال و سرمایه گذاری تعیین تکلیف شده است. براساس این برنامه سهم استان از تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی اشتغال فراگیر در کشور 18 هزار و 486 میلیارد ریال است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دستگاههای اجرایی می توانند برخی گرههای موجود در حوزه کسب و کار را باز کنند. امید است در ارزیابی مدیران دستگاهها نظرات بخش خصوصی نیز لحاظ شود زیرا با وجود همه تلاشها وضعیت عمومی کسب و کار نامساعد است.
حسن حسینی افزود: از آنجا که بسیاری از مشکلات در کشور با عزم جدی مسئولان در مدت کوتاهی رفع شده چالشهای تولید نیز با عزم فراگیر مسئولان قابل حل است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به صدور کارتهای کارآفرینی برای واحدهای خوشنام و پیشروی استان اشره کرد و خواستار برنامه ریزی و حمایت استانداری و دستگاههای اقتصادی از دارندگان این کارتها شد.
فیروز ابراهیمی گفت: خانه صنعت خراسان رضوی تلاش زیادی برای توسعه تجارت خارجی با محوریت کالاهای صادراتی کرده است و درخواست عضویت در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان را دارد.
خراسان رضوی با پنج هزار و 616 واحد صنعتی فعال، سرمایه گذاری صنعتی 120 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 185 هزار نفر در آنها از نظر تعداد واحدها و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم کشور را دارد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.