به گزارش ایرنا، راضیه علیرضایی عصر شنبه در نشست ستاد رفع موانع تولید شهرستان سبزوار افزود: این اعتبارات با اولویت اقتصاد مقاومتی برای نوسازی، بازسازی، افزایش ظرفیت تولید و تکمیل طرحها هزینه می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 18 هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری در خراسان رضوی صادر شده که بیانگر روند توسعه در حوزه صنعت این منطقه است.
علیرضایی افزود: تاکنون از 24 قلم کالای اساسی منتخب استان 21 مورد رشد تولید مناسبی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه مصرف گاز صنعتی در استان 12 درصد رشد داشته، گفت: امید است بانکها در ارائه تسهیلات بانکی به صنعتگران بیشتر از گذشته کمک کنند.
علیرضایی با اشاره به برگزاری ستاد رفع موانع تولید در سبزوار، گفت: برای نخستین بار در سبزوار رویکرد توسعه ای بیشتر از رویکرد رفع موانع بوده است و با 90 درصد مسائل مالی پروژه های نیمه تمام موافقت شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفت برای توسعه شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری به بانک ها اختصاص یافت تا در قالب تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: برگزاری جلسات رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات توسط کارگروه های استانی باعث تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، رفع موانع تولید و ایجاد رونق اقتصادی در بخش صنعت می شود.
وی با اشاره به رشد پنج برابری صنعت شهرستان سبزوار در پنج سال گذشته، ادامه داد: تا پایان امسال 11 واحد صنایع تبدیلی در شهرک شماره 2 این شهرستان به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال حدود 500 نفر را فراهم می کند.
استان خراسان رضوی دارای 45 ناحیه و شهرک صنعتی است. شهرستان سبزوار 2 شهرک صنعتی دارد و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.