حسین سنجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی با اجرای طرح یاد شده مسیر 185 کیلومتری مشهد- سرخس بهسازی، تعریض و یک طرفه می شود و با ساخت 2 تونل در این محور، طول مسیر حدود 10 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.
وی عملیات اجرایی این طرح را شامل چهار قطعه عنوان کرد و گفت: فعالیت راهسازی در 2 قطعه کوهستانی و پرحجم به طول 14 و 27.5کیلومتر در حوزه شهرستان سرخس در حال اجرا است و تاکنون تنها قطعه پنج این محور به طول 32 کیلومتر در این شهرستان پایان یافته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: حدود 100 کیلومتر از این محور نیز در حوزه شهرستان مشهد قرار دارد که بخشی از اقدامات مربوط به آن انجام شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در خراسان رضوی به شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل سپرده شده بود، که این شرکت نیز بودجه های ملی اختصاص یافته را نخست به طرح های بزرگ اختصاص می داد لذا در 12 سال گذشته اعتبار قابل توجهی به این طرح نرسید.
سنجرانی اضافه کرد: امسال این طرح در ردیف طرح های استانی قرار گرفت و هم اکنون 2 شرکت جهاد نصر و توس عامر عملیات اجرایی آنرا عهده دار شده اند که شرکت توس عامر فعالیت بهتری در این طرح داشته است.
فرماندار سرخس تاکید کرد: بر اساس اسناد بالادستی، حجم مبادلات بین ایران و ترکمنستان باید به 10 میلیارد دلار برسد که توسعه زیرساختها مهم ترین بخش این برنامه است و در این بین اولویت اصلی ساخت جاده ترانزیتی مشهد - سرخس است.
مدیر پایانه مرزی سرخس نیز در خصوص اهمیت این محور گفت: 95 درصد محموله های ترانزیتی ورودی و خروجی به کشورهای آسیای مرکزی از این محور می گذرد و بر این اساس پایانه مرزی سرخس سهم 6 درصدی از مجموع ترانزیت عبوری کشور را به خود اختصاص داده است.
مجتبی سرگل زایی افزود: پارسال ترانزیت خروجی این مرز 30 هزار و 12 دستگاه و ترانزیت ورودی 24 هزار و 951 دستگاه بود که با احتساب تردد ناوگان بار صادراتی و وارداتی، در مجموع 75 هزار و 934 دستگاه از ناوگان های مختلف از این مرز و محور مهم و ترانزیتی مشهد- سرخس تردد کرده اند.
مرکز شهرستان 90 هزار نفری سرخس در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علفی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.